Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SammeH
#1158928
Jag är lite frustrerad faktiskt. Beställde en V90 T5 Polestar R-Design Onyx Black 20" fälgar, den 26 februari. Man blev ju väldigt "glad" när man såg att preliminär leverans vecka 46.... Ni som fått vecka 24 och sådant, ni har ju beställt ungefär samtidigt som mig! Jag fattar inte! Min beställda V90 är en tjänstebil hos Volvo för er sol undrar. Trevlig lördag på er :lol:
Användarvisningsbild
av brombel123
#1158942
SammeH skrev:Jag är lite frustrerad faktiskt. Beställde en V90 T5 Polestar R-Design Onyx Black 20" fälgar, den 26 februari. Man blev ju väldigt "glad" när man såg att preliminär leverans vecka 46.... Ni som fått vecka 24 och sådant, ni har ju beställt ungefär samtidigt som mig! Jag fattar inte! Min beställda V90 är en tjänstebil hos Volvo för er sol undrar. Trevlig lördag på er :lol:
Det är säkert skillnaden från motortillverkare... mycket kortare leveranstid på diselmotorer. Det är synd att finns så lång vänttid :| och volvo tappar en hel del kunder p-g.a detta.
På min beställning står fortfarande v24 (beställd sista januari) :)
av AndS
#1158965
brombel123 skrev: Det är synd att finns så lång vänttid :| och volvo tappar en hel del kunder p-g.a detta.
På min beställning står fortfarande v24 (beställd sista januari) :)
Tja, går tillverkningen för fullt med långa leveranstider så är det nog tillräckligt med kunder som köper. Det är säkert flera kunder som haft andra bilmärken som nu väljer Volvo :wink: Det är ju många marknader som bilen ska levereras till.
Användarvisningsbild
av Wibe
#1158977
brombel123 skrev:
SammeH skrev:Jag är lite frustrerad faktiskt. Beställde en V90 T5 Polestar R-Design Onyx Black 20" fälgar, den 26 februari. Man blev ju väldigt "glad" när man såg att preliminär leverans vecka 46.... Ni som fått vecka 24 och sådant, ni har ju beställt ungefär samtidigt som mig! Jag fattar inte! Min beställda V90 är en tjänstebil hos Volvo för er sol undrar. Trevlig lördag på er :lol:
Det är säkert skillnaden från motortillverkare... mycket kortare leveranstid på diselmotorer. Det är synd att finns så lång vänttid :| och volvo tappar en hel del kunder p-g.a detta.
På min beställning står fortfarande v24 (beställd sista januari) :)
Jag beställde en T5:a i slutet av december leverans vecka 23


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av bankb
#1158984
Maskfaen skrev:Någon som märkt skillnad på leveransen vid tillägg av b&w? Velar om jag ska slå till
Hände inget med leveranstiden när jag la till B&W i efterhand. Så det behöver du inte oroa dig för tror jag.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av FilipDjurberg
#1158988
bankb skrev:
Maskfaen skrev:Någon som märkt skillnad på leveransen vid tillägg av b&w? Velar om jag ska slå till
Hände inget med leveranstiden när jag la till B&W i efterhand. Så det behöver du inte oroa dig för tror jag.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
La till B&W och panoramataket och inget hände med leveranstiden. Inget att oroa sig för :-)-)
Användarvisningsbild
av Hanzon
#1159741
Idag ändrades leverans från V.19 till V.17 för min beställda XC90 T8
  • 1
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 100

Det är vanligt att en gammal turbo fuktar p&a[…]

Ju mer jag läser här på forumet om[…]

Bruten fjäder framvagn

Jag kontaktade bilförsäljaren Bilia, dom[…]

XC - Rear axle sensor

Tänker om det kan vara höjdvinkelgivar[…]