Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Paglar
#1161528
Tre veckor kortare leveranstid på min V90 D5 nu, beställd V8, ny planerad leverans V37.
av AndS
#1161543
FilipDjurberg skrev:
kallegroda skrev:Det verkar redan finnas siffror på polestars sida

https://www.polestar.com/se/product/opt ... ic-2017-2/

Vad innebär förändringen av vridmoment? Standard är vridmomentet 350Nm vid varvtal 1500-4800rpm. Polestars är 400Nm men vid 2500-3500Nm. Vad innebär det i praktiken?

Jag kan tycka att det är lite klent för 5hk och 50Nm mer men det innebär ju också att växellåda o allt sånt uppgraderas men men kan ändå tycka att kanske 15-20hk mer hade varit på sin plats.. ??:-/
Då klarar du troligtvis inte specerna för utsläpp och det kan inte Volvo göra som biltillverkare. Volvo kan inte sälja uppdateringar som inte går att registreringsbesikta, de har väl någon EU-typning.
av seabeach
#1161565
Jag har inte fått något bilordernummer på bil order, hur går jag tillväga för att följa den eftersom dom frågar efter bilordernummer på MyVolvo?
av Johanu71
#1161580
seabeach skrev:Jag har inte fått något bilordernummer på bil order, hur går jag tillväga för att följa den eftersom dom frågar efter bilordernummer på MyVolvo?
Bilordernummer får du från din ÅF. Säg till att du vill skapa ett Volvo ID och följa din order så skall de ge dig alla uppgifter. Sedan kan det ta några dagar upp till en vevka innan bilen syns på "Min Volvo"
av pianoman74
#1161585
Johanu71 skrev:
seabeach skrev:Jag har inte fått något bilordernummer på bil order, hur går jag tillväga för att följa den eftersom dom frågar efter bilordernummer på MyVolvo?
Bilordernummer får du från din ÅF. Säg till att du vill skapa ett Volvo ID och följa din order så skall de ge dig alla uppgifter. Sedan kan det ta några dagar upp till en vevka innan bilen syns på "Min Volvo"
Glöm inte att ge en mailadress som du reggar på min volvo o sen ger du den till din ÅF så kopplar han den till din bil
av bankb
#1162333
Maskfaen skrev:Hur lång tid brukar det ta för att få igenom en ändring? Jag har lagt till B&W men har inte dykt upp på minvolvo än.
Går supersnabbt på minvolvo. Är sannolikt din ÅF som inte gjort ändringen än.

När jag har gjort ändringar så har dom dykt upp nästan innan jag hunnit komma hem från besöket hos säljaren.




Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Maskfaen
#1162361
Skumt! Säljaren sa sig fått bekräftat att det var ändrat. Ändringen gjordes i tisdags.
Bara vänta och se då, man vill ju sluta oroa sig för leveranstiden
av FilipDjurberg
#1162383
SundanceKid skrev:Vet inte om det är nån idé knappt. Vad kostar det?

Skickat från min Iphone
Runt 9000 tror jag det ligger på hos ÅF :wink:
  • 1
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 100

Yttertemperaturen har stor inverkan hur mång[…]

Bältesvarnare

Det är en 850 från 96.

Haha, ok.. jeg er ikke alene. Her ser jeg at n&osl[…]

12,7 är det i ett fulladat batteri., 12,4 ca,[…]