Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Steffo1984
#1538553
Jag beställde XC90 T8 Ult Dark Edition den 3 okt 2022. Leverans skulle ha varit idag men den hade transportskador och är inne nu för omlackering 😢
av erpe83
#1538663
Någon som vet varför leveranstiden på v60 recharge fortfarande är så extremt lång? Såg i en annan tråd att den för xc90 var 5-6 månader. Är det ren efterfrågan? Känns som efterfrågan hos privatpersoner borde ha minskat med nya skatteregler och borttagen miljöbilsbonus.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av Limpaan
#1538704
En killgissning är att v60 recharge fortfarande är poppis bland tjänstebilsförarna plus att jag kan tänka mig att backloggen på just denna bil är mycket större än för deras andra modeller.
av Lockis
#1538829
V60 är tydligen inte en prioriterad modell hos Volvo iheller. :-(
av SundanceKid
#1538966
Steffo1984 skrev: fre 21 apr 2023, 23:15 Jag beställde XC90 T8 Ult Dark Edition den 3 okt 2022. Leverans skulle ha varit idag men den hade transportskador och är inne nu för omlackering 😢
Kan man avbeställa bilen i det läget? Hade aldrig accepterat en omlackad bil innan leverans.
av Malmstroem
#1538978
Du har ingen "rätt" att avbeställa.

Det är fullt möjligt att det går att lösa i diskussion med återförsäljaren. Det är inte helt ovanligt att bilar transportskadas, och det händer att det inte meddelas till slutkund.
av perhall
#1538987
SundanceKid skrev:
Steffo1984 skrev: fre 21 apr 2023, 23:15 Jag beställde XC90 T8 Ult Dark Edition den 3 okt 2022. Leverans skulle ha varit idag men den hade transportskador och är inne nu för omlackering 😢
Kan man avbeställa bilen i det läget? Hade aldrig accepterat en omlackad bil innan leverans.
Juridiskt har man inget att sätta emot.
av Steffo1984
#1539356
Jag hade inga planer på att avbeställa, väntade trots allt i 6 månader på bilen. Firman som ÅF anlitar har lackerat om tidigare bilar och det har blivit perfekt varje gång. Fick full tank som kompensation.

Jag är nöjd med bilen. Färgen är inte lika tråkig som jag trodde. Batteriet är numera lagom, tar mig överallt nu hemma utan att behöva slå igång bensinen. Förskola, jobb, träningar osv.

Google är ok, inte utforskat detta så mycket. Byta drivemode var heller inte så jobbigt som jag trodde, saknar dock fortfarande rullknappen två bilar senare efter att de tog bort den.

Nästan perfekt bil!
  • 1
  • 96
  • 97
  • 98
  • 99
  • 100

Jag lägger på skatten också i kal[…]

Vi som beställt nya XC60

Om du kör den på 0,65-0,7 med tomt batt[…]

På min hade ena kabeln till främre giva[…]

ECU:n ändrar kamaxelns läge i förh&[…]