Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av brombel123
#1149192
kallo skrev:
kallo skrev:V90 D3 Automat, Momentum Miljöklassad Business Advanced - MY18, beställd vecka 1. Ingen leveransvecka i Min Volvo ännu vilket stämmer överens med tidigare rapporter i den här tråden.

Någon som vet när produktionsplaneringen av MY18 för Volvo V90 startar? Det i sin tur bör ju innebära en uppdatering av Min Volvo. Jag tycker det är pinsamt dåligt att vara inne på 6:e veckan utan preliminär leveransvecka. En del har ju väntat ännu längre.
Idag uppdaterades Min Volvo och beräknad leverans är vecka 32.
ersj skrev:Beställde 27/1 och har precis fått V34 som leverans. V90 D3e Business.
Det låter att man man måste vänta lite längre på D3 motorer... :???:
Användarvisningsbild
av JanneP77
#1149560
Pratade med min säljare idag om leverans av min CC.
Min bil var den första som orderlades hos den handlaren och jag fick då leverans v.13. Det har senare ändrats till v.12 vilket ju är bra MEN...
Nu fick jag höra att en som beställde hos samma handlare en vecka efter mig får sin levererad vid månadsskiftet feb-mars! Han kunde se reg.nr. på den bilen... Jag som trodde att jag skulle bli "först i stan" med min... :cry:
Tydligen beror det på specen hur den hamnar i kön. I-landsproblem, jag vet, men surt!
Men... den som väntar på nåt gott... :D
Användarvisningsbild
av Rillee
#1149563
Skönt att få bilen lite senare, så slipper du kanske snö skiten
Användarvisningsbild
av JanneP77
#1149569
Rillee skrev:Skönt att få bilen lite senare, så slipper du kanske snö skiten
Sant! Får trösta mig med att jag troligen får min levererad med sommarhjulen på..!
av rrc54135
#1149678
Så där ja, då slog min order (V90 CC PRO) om till "Byggd i Torslanda" i eftermiddag :o :) :D :lol:
Så får vi se hur leveranstiden ser ut från fabriken. Planerad leverans vecka 10 borde ju hålla i vart fall :D
Nu är det bara att hålla järnkoll på att alla aktuella mjukvaruuppdateringar utförs innan jag har den i min hand...
av macattac
#1149687
rrc54135 skrev:Så där ja, då slog min order (V90 CC PRO) om till "Byggd i Torslanda" i eftermiddag :o :) :D :lol:
Så får vi se hur leveranstiden ser ut från fabriken. Planerad leverans vecka 10 borde ju hålla i vart fall :D
Nu är det bara att hålla järnkoll på att alla aktuella mjukvaruuppdateringar utförs innan jag har den i min hand...
Har stått "På väg till din volvohandlare" i en vecka för mig, och de har inte fått bilen än.....puttar de bilen för hand från Torslanda?
av Malmoo
#1149694
Idag så fick jag mail om att bilen är på väg, och säljaren har sagt att efter den 23 så är bilen klar för avhämtning.



Så det tar en liten stund från transport till leverans. Dovkbså är det involverat lite däckbyte, stylingkit, samt lackskydd så det har nog resulterat i en något längre "transporttid".

Spännande tider, ska bli kul att få se bilaskrället!
Bilagor
IMG_9735.PNG
IMG_9735.PNG (131.13 KiB) Visad 489 gånger
av Siborne
#1149845
Beställt två st bilar den 13/2:

V90 CC D5 pro, teknik pro, lounge, klimat voc, 20", B&W, panoramatak, eldrag, amber, tonade rutor, vit premium metallic och stylingpaket.

Volvo säger nu leverens v.27.
av mrtdi
#1149887
Idag blev min "Byggd i Torslanda".
Har även fått reg-nr. Hoppas transporten går snabbt nu!
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 100
Volvo v60 2022 plåtskada

Hade det varit min bil hade jag inte varit nö[…]

Det var i något högre hastigheter ljude[…]

Ok, tack så mycket, det ska vi se om vi hitt[…]