Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av troubleshooter
#1136639
När jag funderade på att köpa vanliga V90 så tycke jag att de 10 ekrade 19" var mycket snyggare än de 8 ekrade 20" på V90n. Kanske 10 ekrade 20" inscription fälgarna till XC60 kunde vara något om det inte vore för att jag tror att de blir för breda....
Användarvisningsbild
av Wibe
#1136640
Bild

För egen del blir det en T5 Inscription med 19". Måste ju spara in någonstans


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Linqid
#1136680
Spoiler »
Mycket snyggt!
Senast redigerad av 1 XC90_Executive, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: Bildcitat dolt
Användarvisningsbild
av Wibe
#1136685
Spoiler »
Tack. Gillar den färg och fälgkombinationen. Hade kanske inte gjort något om den var 20" istället

Sent from my A0001 using Tapatalk
Senast redigerad av 1 XC90_Executive, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: Bildcitat dolt
av bankb
#1136886
Skulle ni välja 19" även till V90 CC? Eller ser det för litet ut i förhållande till höjden på bilen. Finns dock bara en 20" att välja på till CC från fabrik.
Användarvisningsbild
av Wibe
#1136921
bankb skrev:Skulle ni välja 19" även till V90 CC? Eller ser det för litet ut i förhållande till höjden på bilen. Finns dock bara en 20" att välja på till CC från fabrik.
Svårt att säga det kan nog kanske se lite klent ut tack vare höjden men frågan är ju hur du skall använda den. Enbart stan 20". Till viss del i skog och mark 19 " för komforten kanske?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av bankb
#1136928
Wibe skrev:
bankb skrev:Skulle ni välja 19" även till V90 CC? Eller ser det för litet ut i förhållande till höjden på bilen. Finns dock bara en 20" att välja på till CC från fabrik.
Svårt att säga det kan nog kanske se lite klent ut tack vare höjden men frågan är ju hur du skall använda den. Enbart stan 20". Till viss del i skog och mark 19 " för komforten kanske?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Kommer att vara extremt begränsat med skogskörning. Nån grus/skogsväg till stuga på 2 km. Annars så kommer den här rackarn att rulla på asfalt. Men har läst lite oroväckande recensioner om V90 med 20" och 21" hjul gällande just komfort, vet inte om dom är extra petiga eller inte. Men vet ju ljudskillnaden när jag byter på min V70 mellan 18" och 17" sommar/vinter. Inget vägljud på vintern men rätt mycket brus på sommaren.
av perhall
#1136996
19" ser absolut inte litet ut tycker jag.
Jag har en helt annan syn på hjulstorlek. Går man upp 2-3 tum så förlorar man lika mycket i komfort som man vinner på att köra en större och dyrare bil. Det är både körkomfort (spårkänslighet) och ljudnivån... tycker 19 låter max vad som är rimligt på en V90. Men om man tycker det är snyggt så kan man såklart köpa 20 el 21":) Jag gillar verkligen att köra Borås-Nyköping på 18" istället för 21", kommer fram mer utvilad...
PH
Användarvisningsbild
av Wibe
#1137040
perhall skrev:19" ser absolut inte litet ut tycker jag.
Jag har en helt annan syn på hjulstorlek. Går man upp 2-3 tum så förlorar man lika mycket i komfort som man vinner på att köra en större och dyrare bil. Det är både körkomfort (spårkänslighet) och ljudnivån... tycker 19 låter max vad som är rimligt på en V90. Men om man tycker det är snyggt så kan man såklart köpa 20 el 21":) Jag gillar verkligen att köra Borås-Nyköping på 18" istället för 21", kommer fram mer utvilad...
PH
Tanken är komfort men tror säkert 20" funkar också. Börjar nog med 19 så får vi se sen om jag ångrar mig. Då får jag väl byta! Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Bältesvarnare

Det är en 850 från 96.

Haha, ok.. jeg er ikke alene. Her ser jeg at n&osl[…]

12,7 är det i ett fulladat batteri., 12,4 ca,[…]

Vi som beställt EX90

Nu verkar det som sista hindret är bortrö[…]