Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Flajjan
#1147007
Det är ju en snygg bil, eftersom bilen redan är beställd kan jag lika gärna vänta på att få min och provköra än att provköra någon av Bilias demokärror.
Tycker det är lite synd på inredningen, att den går i 3 nyanser av mörkgrå.. Hade det funnits lite fler träslag till panelerna att välja på, så man hade får lite mer ljus i inredningen hade det lyft mycket..
Själv valde jag mesh som panel, trist med 5:e bilen med mesh panel, men svart trä kändes sådär upphetsande..

Jag vet att man kan ha det ljusa skinnet, men det är inget alternativ och fortfarande är det mycket nyanser av grå..

Det finns säkert någon bra laminat film man kan limma på panelerna när man tröttnat.. Wrapzone eller liknande företag kan säkert laminera panelerna för en vettig peng :)
av Petzzon
#1147011
Flajjan skrev:Det är ju en snygg bil, eftersom bilen redan är beställd kan jag lika gärna vänta på att få min och provköra än att provköra någon av Bilias demokärror.
Tycker det är lite synd på inredningen, att den går i 3 nyanser av mörkgrå.. Hade det funnits lite fler träslag till panelerna att välja på, så man hade får lite mer ljus i inredningen hade det lyft mycket..
Själv valde jag mesh som panel, trist med 5:e bilen med mesh panel, men svart trä kändes sådär upphetsande..

Jag vet att man kan ha det ljusa skinnet, men det är inget alternativ och fortfarande är det mycket nyanser av grå..

Det finns säkert någon bra laminat film man kan limma på panelerna när man tröttnat.. Wrapzone eller liknande företag kan säkert laminera panelerna för en vettig peng :)
Mörkt skinn kunde kvitta då hade jag nöjt mig med halvskinn, till slut valde jag till Amber, dels tycker jag den är snygg sen får man ju svart innertak "gratis", men kan hålla med dig om panelerna, jag hade önskat Linear Walnut men Mesh tyckte jag var trist så det blev det blev den svarta träpanelen.
Användarvisningsbild
av Wibe
#1147035
Var också ute och körde en CC idag. D5 AWD och den kärran går ju väldigt fint. Chassit är ju ganska styvt tycker jag. Samtidigt gillar jag det men frågan är om det är rätt för den typen. Tilläggas skall göras att jag körde asfalt och gav mig inte ut på mer hålig grusväg.. men helt klart en jäkla skön bil.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av rrc54135
#1147162
Nån som vet om CZIP (Clean Zon Interior Package) ingår som standard i alla modeller av V90 CC (och V90/S90)?
Eller är det tillval?
Tyckte jag såg nånstans att det var standard i Volvo från 2017 men har inte lyckats säkerställa det.
Nån som kan detta?
av rrc54135
#1147258
rrc54135 skrev:Nån som vet om CZIP (Clean Zon Interior Package) ingår som standard i alla modeller av V90 CC (och V90/S90)?
Eller är det tillval?
Tyckte jag såg nånstans att det var standard i Volvo från 2017 men har inte lyckats säkerställa det.
Nån som kan detta?
Fick svar av min säljare. Det är standard på 90-serien 8)
Användarvisningsbild
av Robbi
#1147272
rrc54135 skrev:
rrc54135 skrev:Nån som vet om CZIP (Clean Zon Interior Package) ingår som standard i alla modeller av V90 CC (och V90/S90)?
Eller är det tillval?
Tyckte jag såg nånstans att det var standard i Volvo från 2017 men har inte lyckats säkerställa det.
Nån som kan detta?
Fick svar av min säljare. Det är standard på 90-serien 8)
Är det luftreningssystemet? Min säljare sa att det är förbättrat i V90-serien.
av rrc54135
#1147279
Robbi skrev:
rrc54135 skrev:
rrc54135 skrev:Nån som vet om CZIP (Clean Zon Interior Package) ingår som standard i alla modeller av V90 CC (och V90/S90)?
Eller är det tillval?
Tyckte jag såg nånstans att det var standard i Volvo från 2017 men har inte lyckats säkerställa det.
Nån som kan detta?
Fick svar av min säljare. Det är standard på 90-serien 8)
Är det luftreningssystemet? Min säljare sa att det är förbättrat i V90-serien.
Ja, det är luftreningssystemet och det ska vara förbättrat i 90-serien.
av Trocklepna
#1147317
Då har man haft 1,5 timmar med en V90CC D5 med aktivt chassi och här kommer min högst personliga utvärdering. Jag måste säga att jag inte riktigt håller med om att den skulle vara så hård i chassit. Körde dit och hem med min nuvarande xc70 (utan luftfjädring). Visst var CC'n styvare, men det aktiva chassit hade en helt annan karaktär på sin dämpning, så det är lite som att jämföra äpplen och päron tycker jag. Men helt klart mer "tysk" känsla än tidigare.
Upplevelse: Grym bil! Bra kapacitet på motorn och väldigt trevlig på landsväg. Som någon tidigare skrev, känns mindre än vad den är. En sak jag tänkte på (kanske gäller v90 också) är att allt man gör går genom något slags digitalt filter, det är inte mycket "analog" känsla i körningen. De flesta utslag och hastiga manövrar dämpas på vägen från ratt till hjul. Det är inget negativt, bara en iakttagelse.
Oklart om jag någonsin kommer bli kompis med pilot/lane-assist men avståndsshållaren till framförvarande bil är grym. Sätena var av världsklass, men jag kommer nog alltid hävda att xc70's är dom bästa jag haft.

4 veckor kvar till leverans och jag blev klart mer taggad av dagens provkörning än efter Collins något omotiverade sågning (D)
av Linqid
#1147425
Trocklepna skrev:Sätena var av världsklass, men jag kommer nog alltid hävda att xc70's är dom bästa jag haft.
Lite OT, men jag håller nog sätena i S60/V70N (den lätt skålade varianten) som nummer ett. Sätena i utgående 70/80-serien tycker jag är lite för korta för ben/lår. Men håller med om att sätena i 90-serien håller absolut högsta klass.
Användarvisningsbild
av Robbi
#1147471
Linqid skrev:
Trocklepna skrev:Sätena var av världsklass, men jag kommer nog alltid hävda att xc70's är dom bästa jag haft.
Lite OT, men jag håller nog sätena i S60/V70N (den lätt skålade varianten) som nummer ett. Sätena i utgående 70/80-serien tycker jag är lite för korta för ben/lår. Men håller med om att sätena i 90-serien håller absolut högsta klass.
Då får jag nog kontra med sätena i gamla 740 från 88. Det kommer nog aldrig komma en bil med mer komfort. Bygger man en container, som 740 var, så går det att ta ut svängarna. Bild
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 19
Överhettad passat b5

Hjälp! Köpte min Passat 1.8t -99 fö[…]

Hej! Jag köpte en v70n 2,4d från 07 ida[…]

VO31319563 kostade 2241 den 15/9-2017 när j[…]

Däckslitage insidan.

Hjulinställning är enda utvägen.