Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Maskfaen
#1192149
Ingen app eller extra program. Det lades till en varning i en senare mjukvara.
Be att få uppdatera bilen så får ni varningen.
Volvo har redan åtgärdat problemet ni diskuterar.

Skickat från min Nexus 6 via Tapatalk
Användarvisningsbild
av MartinS
#1192196
Överskriften "Allvarligt fel" får mig att dra rejält på smilbanden...
av improwise
#1192519
Jösses, en del kommentarer i denna tråd fick mig för en stund att undra om jag vara på Teslaforumet där alla nackdelar på något märkligt sätt blir fördelar eller bortförklarade. Klart det kan vara allvarligt om man får soppatorsk ute i vildmarken mitt i vintern och saknar mobiltäckning och att det är för att man blivit "lurad" av sin bil (förutsätter att TS inte hittat på detta).
av Lövet
#1192540
Meningslöst sidospår bortrensat. Håll er till ämnet.
av Tomarina
#1193290
FilipDjurberg skrev:När den går ner på orange så kommer det upp klart och tydligt i panelen! T.O.M frågar bilen själv om den kan guida en till närmaste bensinmack. Så fattar inte ens hur man kan missa detta! :???:
Samma här, men jag har också en MY18 = ny mjukvara? Nervösa MY17 ägare bör kanske åka in för en uppdatering? :wink:
av Flajjan
#1193323
Som gnällspik kan jag tycka att den visar tydligt när man har 10 mil kvar, tanksymbolen blir orange och det står i mätarhuset bränslenivå låg.

Däremot kan jag tycka att med tanke på hur jäkla mycket det plingar och låter helariden så borde dom ha ett pling när detta sker och framförallt när pilotassistenten upphör att köra bilen..
av Jonathan81
#1193325
Flajjan skrev:Som gnällspik kan jag tycka att den visar tydligt när man har 10 mil kvar, tanksymbolen blir orange och det står i mätarhuset bränslenivå låg.

Däremot kan jag tycka att med tanke på hur jäkla mycket det plingar och låter helariden så borde dom ha ett pling när detta sker och framförallt när pilotassistenten upphör att köra bilen..
Håller med på båda!
av Tomarina
#1193349
Flajjan skrev:...och framförallt när pilotassistenten upphör att köra bilen..
Ja, det är faktiskt obegripligt. Hur kan de ha missat att bilen bör säga till när Pilot Assist stänger av?
Användarvisningsbild
av titanium
#1193395
Måste tydligen lämna in bilen. Har en MY18 T8 så det borde ju vara uppdaterat.
Pilot assist fungerade perfekt (låg bakom en tradare i 80 km/h), ingen orange färg i bränslemätaren, ingen varning alls.
Bara en himla tur att jag såg att det plötsligt var 3 mil bränsle kvar.
Felkodsläsare vida

Enheten du söker kallas DICE och finns p&arin[…]

Lägg gärna ut en bild från samma v[…]

Vi som beställt EX90

Vilka konkurrenter är det? Som jag ser de[…]

Löjliga priser XC70

Hela branschen har blivit löjlig. Går j[…]