Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av GustavB
#1130320
Hejsan!

Fick meddelande om att en ny karta fanns tillgänglig i bilen. Nedladdning måste dock ske som vanligt via PC och deras hemsida. 41 GB totalt.

Körde ner allt på en USB-sticka via volvoprogrammet. Men väl i bilen så startar uppdateringen, men går bara 4% och sen säger den "Kan inte läsa usb-minnet"....

Minnet är ett Kingston 64GB. Vet att min XC60 var lite kritisk mot stora usb-minnen när det gällde kartuppdateringar.

Nån som lyckats?
av Gorban
#1130343
Jag hade bilen inne hos Volvo för att uppgrader mjukvaran och de lovade att även lägga på den nya kartan men det verkar det ha misslyckats med så jag får göra det själv.
Användarvisningsbild
av sura56
#1130355
Jag laddade ner och installerade både karta (Europa_1170) och Voice control för några dagar sedan.
Använde ett 64GB Kingstone och en 2GB Kingstone, laddade ner direkt till USB från en Mac.
Inga problem.
Användarvisningsbild
av GustavB
#1130367
Skumt. Jag provar formatera om usb-minnet till exFAT och provar igen får vi se.
Användarvisningsbild
av sura56
#1130368
GustavB skrev:Skumt. Jag provar formatera om usb-minnet till exFAT och provar igen får vi se.
Tittade på mitt minne nu, det är FAT32
av Flajjan
#1130458
Jag kanske är dum, men.. Om man har köpt en helt ny standard bil för i runda slämgar 4-500´000 kr och det kommer ett meddelande om att det finns en ny karta att ladda ner - då åker man väl till butiken där man köpt sin bil.. Eller är det bara jag som är märklig och tycker att sånt kan andra sköta?
Användarvisningsbild
av Perra83
#1130463
Flajjan skrev:Jag kanske är dum, men.. Om man har köpt en helt ny standard bil för i runda slämgar 4-500´000 kr och det kommer ett meddelande om att det finns en ny karta att ladda ner - då åker man väl till butiken där man köpt sin bil.. Eller är det bara jag som är märklig och tycker att sånt kan andra sköta?
Du uppdaterar mobilen, datorn, musikenheter, larm mm. regelbundet. Varför inte uppdatera bilen?
Räcker väl med service en gång om året.
#1130554
Flajjan skrev:Jag kanske är dum, men.. Om man har köpt en helt ny standard bil för i runda slämgar 4-500´000 kr och det kommer ett meddelande om att det finns en ny karta att ladda ner - då åker man väl till butiken där man köpt sin bil.. Eller är det bara jag som är märklig och tycker att sånt kan andra sköta?
Grejen är väl att man ska slippa hänga i verkstaden för minsta lilla. Visst, är man tekniskt analfabet får man förstås hjälp, men man ska inte behöva be om hjälp.
#1130686
För min del handlar det inte om teknisk analfabetism, snarare att om jag lägger 500 på en ny bil i standardsegment som skall vara premium då förväntar jag mig premium, som att saker fungerar och det kommer uppdateringar så skall bilhandlaren ordna detta - något ska dom göra för sin lön kan jag tycka.
ok om dom hade gjort som det var tidigare när man fick kartor hemskickade för att byta, men sitta och ladda ner på någon specifik hdd och sen ladda in i bilen känns inte speciellt premium i mina ögon.. ska man byta olja själv och få senaste mjukvaran från nätet oxå?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Mja, V70in har jag haft i 12 år så n[…]

Leasing bildäck

Bilen är ju returnerad med vinterdäcken […]

Ännu mer info... Jag fick precis tag i ett o[…]

Finns backventil på Biltema för en dryg[…]