Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoB20
#1203897
Jefe skrev:
FilipDjurberg skrev:Jag kommer satsa på 30mm på min kommande R-Design, så då kan du ju köpa mina fjädrar. Byter ganska omgående efter leveransen :wink:
Jag provkörde nyligen en V90 R-Design och jag hade problem att ta mig in och ur bilen för att den var så låg.

Man satt nästan på marken med stolen i lägsta läget. Och det är lite bökigare att ta ur sportstolarna då
sidostöden tar emot när man ska ut.

Men jag är relativt lång så det kanske inte är så stora problem för medellånga personer.
Det låter som kompisen som har en Super Seven, "Kan man inte lägga handflatan mot asfalten när man sitter i förarplatsen så sitter man på tok för högt"
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1203959
VolvoB20 skrev:
Det låter som kompisen som har en Super Seven, "Kan man inte lägga handflatan mot asfalten när man sitter i förarplatsen så sitter man på tok för högt"
:lol: :lol: :lol: Just precis, man tittar inte över eller vid sidan om framförvarande bil. Man tittar under!!
av Bruce71
#1204097
Jag håller med, jag skulle hellre höja den en cm där bak, just för att få bort känslan av att den sitter på rumpan. V90 CC upplevs rak som ett strykjärn, har en helt annan stans.

Syntes jättetydligt när jag hämtade ut min bil då det stod en svart CC jämte min vanliga V90. Nämnde det för säljaren redan då, något han inte sett innan (det var i mars precis när CC började skeppas) men han höll med mig om att V90:n faller bakåt.
av Djungelbrand
#1204154
Mailade Volvosupporten efter att jag mätt. Det skiljet minst 1 cm mellan skärmkant och däck fram och bak. Fick nyss följande svar:

Vi har varit ute på vår bilpark och mätt ett flertal V90 T5 och får samma resultat som dig.

Med andra ord är detta så bilen är konstruerad.

Vi har sökt konstruktörer för en förklaring kring varför bilen är byggd på detta sätt men inte fått någon återkoppling än.

Skulle du fortfarande anse att detta är ett fel ber vi dig att kontakta din närmaste Volvohandlare för en fortsatt dialog.
av BiTu
#1204159
Djungelbrand skrev:Mailade Volvosupporten efter att jag mätt. Det skiljet minst 1 cm mellan skärmkant och däck fram och bak. Fick nyss följande svar:

Vi har varit ute på vår bilpark och mätt ett flertal V90 T5 och får samma resultat som dig.

Med andra ord är detta så bilen är konstruerad.

Vi har sökt konstruktörer för en förklaring kring varför bilen är byggd på detta sätt men inte fått någon återkoppling än.

Skulle du fortfarande anse att detta är ett fel ber vi dig att kontakta din närmaste Volvohandlare för en fortsatt dialog.
Intressant, tack för det! Förhoppningsvis kan Volvo fixa det så man slipper sänka själv...
Bilagor
IMG_20161004_120855 - kopia.jpg
Syns faktiskt tydligt...
IMG_20161004_120855 - kopia.jpg (93.77 KiB) Visad 979 gånger
av uniformerad
#1204161
Djungelbrand skrev:Mailade Volvosupporten efter att jag mätt. Det skiljet minst 1 cm mellan skärmkant och däck fram och bak. Fick nyss följande svar:

Vi har varit ute på vår bilpark och mätt ett flertal V90 T5 och får samma resultat som dig.

Med andra ord är detta så bilen är konstruerad.

Vi har sökt konstruktörer för en förklaring kring varför bilen är byggd på detta sätt men inte fått någon återkoppling än.

Skulle du fortfarande anse att detta är ett fel ber vi dig att kontakta din närmaste Volvohandlare för en fortsatt dialog.
Om Volvo uppfattar att bilen är rätt konstruerad, vilket jag tolkar som att de gör med hänsyn till ovan givna svar så får man nog stå för kostnaderna själv om man inte är nöjd med bilen utseende.
Skulle förvåna mig mycket om Volvo kommer med att annat svar efter att ha pratat, och fått svar från konstruktörerna.
av Djungelbrand
#1204168
Man ser det ju nästan ännu tydligare på bilar som ej har 21"!

Jag tror inte heller att Volvo har gjort fel och att blien råkade bli 1 cm för hög fram. Det sura är dock att man köpte bilen baserat på Volvos egna bilder på hemsidan, broschyr och bygg din volvo och där ser man absolut inte detta! Se bild fån hemsidan nedan, ser närstan tvärtom ut, som det skall enligt mig.
Bilagor
V90.png
V90.png (1.45 MiB) Visad 838 gånger
av uniformerad
#1204170
Djungelbrand skrev:Man ser det ju nästan ännu tydligare på bilar som ej har 21"!

Jag tror inte heller att Volvo har gjort fel och att blien råkade bli 1 cm för hög fram. Det sura är dock att man köpte bilen baserat på Volvos egna bilder på hemsidan, broschyr och bygg din volvo och där ser man absolut inte detta! Se bild fån hemsidan nedan, ser närstan tvärtom ut, som det skall enligt mig.
Kan inget annat än att hålla med om att det är sådär den borde se ut.
av Bruce71
#1204197
Jag tror att bilen från början är konstruerad som en CC och sedan har man arbetat fram kompromisser för att skapa en "vanlig" bil. CC ser verkligen komplett ut.
av AndS
#1204247
Bl.a. därför vi gick från en AWD V90 till en CC, för låg och med hängande backdel. Den såg sänkt ut.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 27

Försök nummer 1 avklarat. Gick inte som […]

Volvo 960 dricker mycket

Hej, jag har volvo 960 2.5L automat. Den dricker d[…]

Hej, har en Volvo s40 2. Varvtalet ligger kvar (st[…]

Överhettad passat b5

Dom flesta motorer har ju en normal drifttemp pend[…]