Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jonathan81
#1188733
Är det någon som sänkt sin V90 med Heicos fjädrar och brickor (30mm)?

Hur tycker ni bilen beter sig, gärna då jämförelse mot standard R design chassiet.
Skrapar 21" originaldäck i vid max sväng?
av FilipDjurberg
#1188739
Jonathan81 skrev:Är det någon som sänkt sin V90 med Heicos fjädrar och brickor (30mm)?

Hur tycker ni bilen beter sig, gärna då jämförelse mot standard R design chassiet.
Skrapar 21" originaldäck i vid max sväng?

Jag har sänkt med heicos. Dock är det enbart för AWD. Jag kör 22" Heicos är lite hårdare bara.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Jonathan81
#1188793
FilipDjurberg skrev:
Jonathan81 skrev:Är det någon som sänkt sin V90 med Heicos fjädrar och brickor (30mm)?

Hur tycker ni bilen beter sig, gärna då jämförelse mot standard R design chassiet.
Skrapar 21" originaldäck i vid max sväng?

Jag har sänkt med heicos. Dock är det enbart för AWD. Jag kör 22" Heicos är lite hårdare bara.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Fungerar det inte med Fwd?
Vad är det för dimension på 22" däcken?
Vill du skcicka några bilder? 0708495265


Tack!
av FilipDjurberg
#1188797
Jonathan81 skrev:
FilipDjurberg skrev:
Jonathan81 skrev:Är det någon som sänkt sin V90 med Heicos fjädrar och brickor (30mm)?

Hur tycker ni bilen beter sig, gärna då jämförelse mot standard R design chassiet.
Skrapar 21" originaldäck i vid max sväng?

Jag har sänkt med heicos. Dock är det enbart för AWD. Jag kör 22" Heicos är lite hårdare bara.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Fungerar det inte med Fwd?
Vad är det för dimension på 22" däcken?
Vill du skcicka några bilder? 0708495265

Nej funkar inte, jag har gjort en egen lösning på mina heicos. Jag kör 22x9,5 265/30

Kan skicka i eftermiddag.

Tack!

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av volvojesus
#1188993
Djungelbrand skrev:Undrar om det är någon annan som funderar på att sänka sin S/V90? Tycker att V90 är aningen hög fram, bak känns lägre på något sätt. Borde ju vara enklare att bara byta fjädrar fram än att ge sig på bladfjädern bak...

Enl info skall ju R-design vara 15 mm lägre, vet någon om man kan köpa R-design fjädrar i efterhand? Har även sett bilder på en S90 med Heico-sänkning, stod att det var 30 mm vilket låter lite väl mycket.

Din bil kan vara felbyggd då den ska ha samma höjd fram och bak.
Vissa tidiga V90 har blivit felbyggda i fabriken, tror det handlade om bilar med bakre luftfjädring, det kan vara fel distanser på bladfjädern där bak.
av Djungelbrand
#1203504
volvojesus skrev:
Djungelbrand skrev:Undrar om det är någon annan som funderar på att sänka sin S/V90? Tycker att V90 är aningen hög fram, bak känns lägre på något sätt. Borde ju vara enklare att bara byta fjädrar fram än att ge sig på bladfjädern bak...

Enl info skall ju R-design vara 15 mm lägre, vet någon om man kan köpa R-design fjädrar i efterhand? Har även sett bilder på en S90 med Heico-sänkning, stod att det var 30 mm vilket låter lite väl mycket.

Din bil kan vara felbyggd då den ska ha samma höjd fram och bak.
Vissa tidiga V90 har blivit felbyggda i fabriken, tror det handlade om bilar med bakre luftfjädring, det kan vara fel distanser på bladfjädern där bak.
Har fortf inte fått tummen ur och sänka bilen men nu är det dags. Stör mig något enormt att den är lägre bak än fram. Är det ett fel som skribenten ovan påstår??? Tycket att de flesta V90 jag ser går baktungt. Är det någon som sänkt med eibach eller Heico som kan lägga upp lite bilder?
av troubleshooter
#1203505
Är det någon som har mätt avståndet från backen fram och bak, i "normalläget" om man har luftfjädring, den sjunker ju när man parkerar bilen för att underlätta lastning, i alla fall på CC, tycker det ligger i designen av V90 att den upplevs som baktung :roll: av någon anledning känns CC bättre........
av Djungelbrand
#1203699
Skall mäta avstånd mellan skärmkant och däck fram och bak när jag kommer hem. Garanterar att det är större avstånd fram än bak.

CC:n är ju så hög så där ser man nog ingen skillnad på nån cm, eller har den mer jämn höjd.
av troubleshooter
#1203731
Risken om du mäter så är ju att du får med design delen som jag nämnde, däremot om du mäter mellan mark och chassi så kan du ju se om bilen hänger bak som vilken gatracing/rally bil som helst gjorde i mitten på 80-talet när hi rider modet hade lagt sig, eller om det är
en synvilla på grund av designen, finns väl ingen bil som designas med lägre chassi bak idag ?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 27
Service Renault Scenic 2003

Den står på bockar nu, alla hjulen rul[…]

Köpråd V60 etanol

Ja en V70FT hade kanske gått till TS med ja,[…]

Ottocast till Volvo

Hej. Har sett en del reklam för Ottocast till[…]

Överhettad passat b5

Ett tillägg: Det är "superviktigt&[…]