Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Umbriel
#1170235
Jag tror ljudnivå och förbrukning skiljer sig väldigt lite, om ens något, mellan manuell och automat.
Nu finns även D4 som miljöklassad i konfiguratorn, kostar dessutom 0 kr, så man kanske skulle passa på och slå till nu?
Användarvisningsbild
av ersj
#1170460
Det blev en automat tillslut. Bilen är ju till viss del byggd för automat i och med adaptiv farthållare och que assist. Det blir första automaten. Hoppas inte den kommer kännas för högvarvig eller blir mycket törstigare med automaten. Har hört några här på forumet med D3 automat som tyckt den drar mycket.
Igår ändrades bilen från v25 till v24 så nu börjar det närma sig :D Det första jag fick i Min Volvo var v37, då var jag riktigt besviken. Bilen beställdes i slutet på januari.
av HenrikM76
#1170677
Hur någon kan tycka deras D3 drar mycket så undrar jag hur de kör?!
Jag plockade ut min D3 aut Inscription 1 februari och har hunnit köra 1470 mil till idag, och den är överraskande snål!!
Jag nollar trippen varje tank och räknar vid pumpen och snitt på tankarna ligger jag på 0,56 än så länge, det tycker jag är riktigt bra för en så stor bil och hur jag använder bilen. Lägsta noteringen över en hel tank var 0,52 och lägsta noteringen över en resa i färddatorn ( stora skärmens staplar) var 0,39 över 6,5 mil.
Så D3 e törstig? Näää, inte precis....
av Jacobsson
#1170686
Den D4 automat jag lånar drar också väldigt lite.. vet inte hur stor tank den har men jag tankar typ aldrig!
Imorgon får jag tillbaka min XC90 T8 så då börjas tankandet igen..
Användarvisningsbild
av ersj
#1170706
HenrikM76 skrev:Hur någon kan tycka deras D3 drar mycket så undrar jag hur de kör?!
Jag plockade ut min D3 aut Inscription 1 februari och har hunnit köra 1470 mil till idag, och den är överraskande snål!!
Jag nollar trippen varje tank och räknar vid pumpen och snitt på tankarna ligger jag på 0,56 än så länge, det tycker jag är riktigt bra för en så stor bil och hur jag använder bilen. Lägsta noteringen över en hel tank var 0,52 och lägsta noteringen över en resa i färddatorn ( stora skärmens staplar) var 0,39 över 6,5 mil.
Så D3 e törstig? Näää, inte precis....
Okej det låter bra :D Då kan man verkligen undra hur de kör. Vad har du ungefär för varvtal i 110?
av pwillow
#1171474
Umbriel skrev:
pwillow skrev:
Umbriel skrev: Vi har fått ett pris på D4e som såg vettigt ut i förhållande till alternativen, säljaren sa att drag ingår i den, det skulle kunna förklara varför du fick 10k högre pris?
Det stämmer, fick det konfirmerat idag. Väldigt konstigt att drag skulle vara med per automatik dock, undrar varför.

Men nu spelar det ingen roll längre för den är beställd nu :)
Trevligt :) Törs man fråga vad du fick för leveranstid på den?
Efter 4 veckor utan leveransdatum dök det äntligen upp efter att jag tjatat på dom.
Vecka 37 (mitten september) har jag nu. Blev väldigt överraskad då beställningar som gjorts tidigare än mig har fått beräknad leverans i oktober.
Kanske beror det på att de vill få ut några D4e snabbare eller så är det färgen kanske. Har tänkt byta färg men nu vet jag inte om jag vågar :lol:
av HenrikM76
#1171478
ersj skrev:
HenrikM76 skrev:Hur någon kan tycka deras D3 drar mycket så undrar jag hur de kör?!
Jag plockade ut min D3 aut Inscription 1 februari och har hunnit köra 1470 mil till idag, och den är överraskande snål!!
Jag nollar trippen varje tank och räknar vid pumpen och snitt på tankarna ligger jag på 0,56 än så länge, det tycker jag är riktigt bra för en så stor bil och hur jag använder bilen. Lägsta noteringen över en hel tank var 0,52 och lägsta noteringen över en resa i färddatorn ( stora skärmens staplar) var 0,39 över 6,5 mil.
Så D3 e törstig? Näää, inte precis....
Okej det låter bra :D Då kan man verkligen undra hur de kör. Vad har du ungefär för varvtal i 110?
Jag ligger på 2100 varv i 110.
Användarvisningsbild
av ersj
#1171507
HenrikM76 skrev:
ersj skrev:
HenrikM76 skrev:Hur någon kan tycka deras D3 drar mycket så undrar jag hur de kör?!
Jag plockade ut min D3 aut Inscription 1 februari och har hunnit köra 1470 mil till idag, och den är överraskande snål!!
Jag nollar trippen varje tank och räknar vid pumpen och snitt på tankarna ligger jag på 0,56 än så länge, det tycker jag är riktigt bra för en så stor bil och hur jag använder bilen. Lägsta noteringen över en hel tank var 0,52 och lägsta noteringen över en resa i färddatorn ( stora skärmens staplar) var 0,39 över 6,5 mil.
Så D3 e törstig? Näää, inte precis....
Okej det låter bra :D Då kan man verkligen undra hur de kör. Vad har du ungefär för varvtal i 110?
Jag ligger på 2100 varv i 110.
Okej. Lite högvarvig med andra ord för att vara en diesel. Tror den manuella varvar lite mindre. Min nuvarande V40 T3 varvar också ungefär 2100 i 110 men det är en 1,6 bensin. Men det är ju någon som räknat på det där på Volvo så det är väl det optimala för just den motorn och lådan.
av kallo
#1174171
Jag såg nu av en slump att dubbla integrerade slutrör med diffuser ingår i Momentum Miljöklassad om automatlåda väljs till D3 motorn. Någon som fått leverans av MY18 beställd i början av året och kan bekräfta att utrustningen följer med?
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Om kriget kommer...

Visst, när vägarna blir förstö[…]

Har förberett med att beställa mjuka mat[…]

På min 745-a hade socklarna till varselljus […]

2 nya sommardäck fram 2 till på plats […]