Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av porter
#1121683
Hej!
Är det någon som beställt en Miljöklassad V90?

Funderar på att avbeställa min D3 och beställa en Miljöklassad D3 istället.
Användarvisningsbild
av jcartel
#1121689
Jag har beställt den. Känns tveklöst som ett bättre köp. Skattebefriad i tre (eller är det fem?) år plus att 18" fälgarna ingår.
Min säljare varnade för att leveranstiden kunde skjutas fram några veckor när jag ändrade från vanlig D3 till D3e men det påverkade inte alls. Ligger fortfarande kvar v10.
av ogren
#1121697
Jag ändrar min beställning till D3 Inscription miljöklassad idag. Jag hoppas att jag får behålla min plats i kön (vecka 3). För miljöklassade Kinetic och Momentum ingår 18" hjul, men priset är 5000 kr högre enligt Bygg Din Volvo.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1121859
Vad är skillnaden förutom hjulen?
Användarvisningsbild
av eperste
#1122511
ogren skrev:Jag ändrar min beställning till D3 Inscription miljöklassad idag. Jag hoppas att jag får behålla min plats i kön (vecka 3). För miljöklassade Kinetic och Momentum ingår 18" hjul, men priset är 5000 kr högre enligt Bygg Din Volvo.
Vad fick du för leveranserna när du ändrade till D3 miljöbil
Användarvisningsbild
av eperste
#1122519
eperste skrev:
ogren skrev:Jag ändrar min beställning till D3 Inscription miljöklassad idag. Jag hoppas att jag får behålla min plats i kön (vecka 3). För miljöklassade Kinetic och Momentum ingår 18" hjul, men priset är 5000 kr högre enligt Bygg Din Volvo.
Vad fick du för leveranserna när du ändrade till D3 miljöbil
Vilken vecka
Användarvisningsbild
av eperste
#1122541
ogren skrev:Minvolvo har inte uppdaterat leveransveckan än. Jag får kolla med säljaren på måndag om inget händer.
Tack för svaret
När jag frågade min säljare sa han att svaret från Göteborg var april sist i kön,
då tyckte jag inte att det var värt att spara 5000 i miljöavgift
Det som skiljer är att du får betala 5000 mer för 18 tums hjul, kontra skatten i fem år
Jag beställde min bil 17/8 klarar inte av att vänta 3 månader till
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Yttertemperatur mätare

Hade detta på min V60 CC MY19, visade -20 n&[…]

Visa din semesterbil(d)

Förra veckan rullade bilen från Sverige[…]

@bem , Vad blir det sen då?

Utsvängda byxor