Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av FXC
#1144197
Nordan skrev:
Jonathan81 skrev:Min volvoverkstad har testat montera 17" originahjul på t5. Det ska enligt dom inte passat så dom fick beställa hem 18"
Så för min del blev det 18"
Märkligt om det går på vissa T5 men inte på andra.


Jag beställde en V90 T5 Inscription förra veckan (MY18) och enligt säljaren var det inga problem att få 17" vinterdäck med bilen. Vet ej om det är skillnad mellan R-design och inscription när det gäller 17" vinterdäck...
Användarvisningsbild
av thread
#1145584
Leverans! :)
IMG_0696_2.jpg
IMG_0696_2.jpg (170.29 KiB) Visad 688 gånger
IMG_0698_2.jpg
IMG_0698_2.jpg (180.01 KiB) Visad 677 gånger
Ser lite tråkig ut med vinterhjulen men det blir bättre med 20" till våren. Osmium grey är bra mycket ljusare än vad jag hade förväntat mig. Kanske hade jag valt Seville om jag vetat...

/F
av phantomblot
#1145604
thread skrev: Ser lite tråkig ut med vinterhjulen men det blir bättre med 20" till våren.
Grattis! Luftfjæring?
Användarvisningsbild
av thread
#1145607
phantomblot skrev:
thread skrev: Ser lite tråkig ut med vinterhjulen men det blir bättre med 20" till våren.
Grattis! Luftfjæring?
Nope :)
Chassit är faktiskt bra mycket fastare än jag trodde (även i komfortläget). Blir intressant att se hur det känns med 20" till våren...
av liketlever
#1145723
thread skrev:
phantomblot skrev:
thread skrev: Ser lite tråkig ut med vinterhjulen men det blir bättre med 20" till våren.
Grattis! Luftfjæring?
Nope :)
Chassit är faktiskt bra mycket fastare än jag trodde (även i komfortläget). Blir intressant att se hur det känns med 20" till våren...

Är väl bara om man har aktivt chassie som hårdheten i fjädringen ändras mellan olika körlägena? Utan aktivt chassi ändras väl bara lådans karaktär,gasrespons osv?
av Goldenbroker
#1145731
liketlever skrev:
thread skrev:
phantomblot skrev: Grattis! Luftfjæring?
Nope :)
Chassit är faktiskt bra mycket fastare än jag trodde (även i komfortläget). Blir intressant att se hur det känns med 20" till våren...

Är väl bara om man har aktivt chassie som hårdheten i fjädringen ändras mellan olika körlägena? Utan aktivt chassi ändras väl bara lådans karaktär,gasrespons osv?
Nej precis, chassit påverkas inte av körlägesväljaren om man inte just har ett aktivt sådant.(alltså luftfjädring bak tillvalet)

Men måste instämma! Chassit imponerar i r-design std. Utförande!

Skickat från min android
av Jonathan81
#1145737
thread skrev:Leverans! :)
IMG_0696_2.jpg
IMG_0698_2.jpg
Ser lite tråkig ut med vinterhjulen men det blir bättre med 20" till våren. Osmium grey är bra mycket ljusare än vad jag hade förväntat mig. Kanske hade jag valt Seville om jag vetat...

/F
Riktigt snygg!
Har du svarta inlägg i style kitet?

Jag står i valet om jag ska ha samma färg som bilen eller om jag ska ha svart......
Användarvisningsbild
av thread
#1145810
Ja inläggen är/blev svarta. Är säker på att jag specade bilen med färganpassat kit dock. Det svarta blir pricken över i dock då det matchar grillen och andra detaljer på utsidan. Så i slutändan var det tur att det blev fel :)
av macattac
#1145876
Trots att jag inte fått leverans ångrar jag redan nu bittert att jag inte ändrade färg från vit.....

Men väldigt udda står 3 veckor kvar till leverans (stått sen i måndags) men fortfarande bara orderlagd....även om jag får det till 4 veckor då leverans ska ske vecka 9 och det är vecka 5 nu.....
  • 1
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 39

Klokt. Ja rensade med ett ut ett mindre växt[…]

Tja, Är väll en enkel fråga egent[…]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

Sitter ju backkamera i vilken V70/XC70 som hels[…]

Tack för ett utförligt svar Lennart! S&a[…]