Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pwillow
#1174696
argasnickaren skrev: Jag stör mig definitivt inte på att den skulle vara stötig, tvärtom hade den varit mjukare hade den gått bort.
Färgen är lite skum, inne i bilhallen är den alldeles för ljus i deras belysning men den mörknar när den kommer ut.
Hittills har jag bara fått positiva kommentarer om den, alla som ser den tycker den är helrätt ut på bilen.
Finns du i skåne så skicka ett pm om du vill se den live.
Håller tyvärr till i Göteborg men fick idag reda på att Bilia skall få in en R-design för demo om några veckor! :)
Jobbar på Volvo (AB) så har många tjänstebilar att titta på. Däremot har jag bara sett bursting blue på XC90 och den är riktigt läcker!
av pwillow
#1174698
Hur är förresten nubuckmaterialet i stolarna? Jag antar att det är skönt att sitta på men är det känsligt för report på samma sätt som nappa är?
av argasnickaren
#1174701
pwillow skrev:Hur är förresten nubuckmaterialet i stolarna? Jag antar att det är skönt att sitta på men är det känsligt för report på samma sätt som nappa är?
Har hittills bara gott att säga om det, varmt om vintern och svalt på sommaren samt att man inte kasar rundor på det när det svänger lite.
Sen har jag lobbat lite innan för rattvärmen, har du inte med den så beställ, så fruktansvärt gott om fingrarna, på min förra bil var det bara en del av ratten som blev varm men här blir hela kringlan riktigt varm o go
av pwillow
#1174708
argasnickaren skrev:
pwillow skrev:Hur är förresten nubuckmaterialet i stolarna? Jag antar att det är skönt att sitta på men är det känsligt för report på samma sätt som nappa är?
Har hittills bara gott att säga om det, varmt om vintern och svalt på sommaren samt att man inte kasar rundor på det när det svänger lite.
Sen har jag lobbat lite innan för rattvärmen, har du inte med den så beställ, så fruktansvärt gott om fingrarna, på min förra bil var det bara en del av ratten som blev varm men här blir hela kringlan riktigt varm o go
Jajamen, har lagt på allt som har med värme att göra :)
Även värme i framrutan :)
av liketlever
#1174758
Du kan kolla @maaxume på Instagram där har jag några bilder på min v90 r design med 21"


Har mest kört med 21" och jag tycker det funkar bra fjädringen skulle gärna kunna fått varit lite hårdare bak. Kör man över ett brunnslock som har lite mer nivåskillnad än medel så känns det

Skickat från min D6603 via Tapatalk
av liketlever
#1174759
Men i övrigt så känns den ligga extremt bra på vägen. Och färgen är magisk :-)

Skickat från min D6603 via Tapatalk
av spoon
#1174792
Har nå kjørt Bursting Blue V90 R-design i ca tre uker.
D4 med 20" hjul.
Ligger utrolig bra på veien, men savner litt av effekten jeg hadde i D5 XC70 med Polestar. Men bil med litt motor er dyrt i Norge.
Hittil veldig fornøyd med støy og komfort.
Skal legge inn noen bilder av den, må bare få tvättat den først.
av guldbajare
#1174811
Idag efter 5 1/2 månad dök den upp!
Vilken känsla att kolla av den och sedan göra leveransservice samt montering av div tillbehör på sin egen bil!

Kommer fler bilder under morgondagen när den är avtvättad osv :)
Bild Bild

Skickat från min SM-G928F via Tapatalk
av SundanceKid
#1174862
Spoiler »
Skickat från min SM-G928F via Tapatalk[/quote]
Riktigt nice!!
  • 1
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
Dräneringen till panoramataket v90

Har för mig jag har sett här i forumet. […]

Har inget vinande ljud i min V60 T8 2022 eller i f[…]

Löste sig. Tydligen hade förre ägar[…]

Foliera mittkonsolen V60

hehe ja så är det, pengarna rinner iv&a[…]