Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av likenoother
#1120305
Hej.
För er som har beställt R-design när har ni fått era leverans datum? verkar som nybeställa bilar ligger på mars/april leverans om man beställer idag.

Sitter själv i valet att beställa en V90 Rdesign D5 21tummare , soltak , 360kamera, Klimatpaket, teknikpaket,, VOC, carboninlägg , tonade rutor.
Fått 10% på hela bilen och landar på 512.000 efter rabatt.
Låter detta som en bra deal?

// A
av Hagge310
#1120354
likenoother skrev:Hej.
För er som har beställt R-design när har ni fått era leverans datum? verkar som nybeställa bilar ligger på mars/april leverans om man beställer idag.

Sitter själv i valet att beställa en V90 Rdesign D5 21tummare , soltak , 360kamera, Klimatpaket, teknikpaket,, VOC, carboninlägg , tonade rutor.
Fått 10% på hela bilen och landar på 512.000 efter rabatt.
Låter detta som en bra deal?

// A
Jag har leveransvecka 4 på en V90 T5 R-design. Beställde min juni/juli skiftet. 10% är ok som privatköpare.

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
av falkn
#1120374
Håller på att förhandla om en T5:a nu. Verkar kunna kräma ner det till runt 10 % även jag (privatköp, inget inbyte). Behöver dock inte ha bilen förrän i juli, men de tidindikationerna jag fått nu har varit drygt 6 månader.
av dozking
#1120394
Beställde v40 en V90 T5 R-design. Fått lev datum på v12. Skall dock ändra färg från vit solid till sevile grey metallic. Hoppas inte det förändrar lev tiden.
av Tuppen30
#1120396
Hej.
Min fru har 9,5 basbelopp så vi har beställt en v90 D4 awd r-design. Med klimatpaketet, drag och svartmettallic. Bilen levereras på dubbdäck på dom 18" original r-fälgarna. Sen har vi 17000 att köpa sommardäck/fälgar för. Men funderarar starkt på att lägga till lite för att få 21" fälgar.
Fick inte r-ratten när vi valde klimatpaketet. Bad han kolla upp det en extra gång men tyvärr.
Leverans v7.
av dozking
#1120400
Tuppen30 skrev:Hej.
Min fru har 9,5 basbelopp så vi har beställt en v90 D4 awd r-design. Med klimatpaketet, drag och svartmettallic. Bilen levereras på dubbdäck på dom 18" original r-fälgarna. Sen har vi 17000 att köpa sommardäck/fälgar för. Men funderarar starkt på att lägga till lite för att få 21" fälgar.
Fick inte r-ratten när vi valde klimatpaketet. Bad han kolla upp det en extra gång men tyvärr.
Leverans v7.
Enligt tidigare inlägg så skrevs det att man kan få rattvärme till R-design ratt från produktionvecka 46.
av volvojesus
#1121538
likenoother skrev:Hej.
För er som har beställt R-design när har ni fått era leverans datum? verkar som nybeställa bilar ligger på mars/april leverans om man beställer idag.

Sitter själv i valet att beställa en V90 Rdesign D5 21tummare , soltak , 360kamera, Klimatpaket, teknikpaket,, VOC, carboninlägg , tonade rutor.
Fått 10% på hela bilen och landar på 512.000 efter rabatt.
Låter detta som en bra deal?

// A

10% är jättebra med tanke på leveranstiden, hur trycket är mot fabriken just nu. Normalt sett har man ingen rabatt alls när det är sådant tryck på fabriken. T.o.m volvo anställda får max 10-12% rabatt.

Bilspecen verkar bra, tänk på att stora däck är dyra... Och då inte bara gummit, ökad bränsleförbrukning får man lägga till kanske 20-30%. De förbrukningssiffror som Volvo presenterar gäller ju endast std. däcken 18". Och med pigg motor blir det dessutom ännu svårare att köra lika lungt som volvos testförare gör när de ska certifiera bilen......
av Enfinneigen
#1121844
Hej

Vet någon om det finns bilder av V90 r design i annan färg än bursting blue som finns i flera video. Jag har beställt D4 i Osmium grey men jag har tid att ändra valet ...
Senast redigerad av 1 Enfinneigen, redigerad totalt 0 gånger.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 39

Ni har gjort ett räknefel. Nuvarande utv&aum[…]

Då är det säkert sulfaterat. Ett t[…]

Storlek på Skivor/bromsar?

Ja att beställa hos Autodoc är som ett l[…]

Startproblem varm motor S70

Hej! Jag har sedan en tid tillbaka skaffat mig en[…]