Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av KarlssonsVolvo
#1180941
Nu har ja fått det bekräftat själv, leverans igår.
Stor skillnad med subwoofers, riktigt nöjd och som kmi sa. Det skramlar inte ens om man kör på lite (B)
Användarvisningsbild
av kalhygge
#1181390
Nån som vet om det går att eftermontera oginalSub på en 2017 xc90 inscription med "HPstereo" alltså utan B&W?

Vore ju även kul att veta skilland på orginalsub och det högnivåmontage som någon gjort på ljudfirma....
av KarlssonsVolvo
#1181493
kalhygge skrev:Nån som vet om det går att eftermontera oginalSub på en 2017 xc90 inscription med "HPstereo" alltså utan B&W?

Vore ju även kul att veta skilland på orginalsub och det högnivåmontage som någon gjort på ljudfirma....
Vet ej om det går, om det är så verkar det krångligt. Dom ligger installerade någonstans vid hjulhuset så vet inte hur mycket man behöver plocka bort om det ens går.
av xayide
#1182573
Kör också min sub på max samt bastonen ställd på 3/4 av max. Endå tycker hag bara det är OK bas. Spelar jag flac på halvvolym dvs i mitten på volymknappen eller strax över så känns det i alla fall aldrig något om basen. Det är en Xc90 FE med B&W. Är sådär nöjd. Om jag testar med Spec Analysator bör jag då inte få något alls på 24hz ton om basen är kass.
Garantin på bilen har precis gått ut men vet att jag påtalat detta tidigare. Kanske kunde man få både ny programvara i hela bilen samt förstärkaren för nån tusenlapp. Finns en tråd om det här.....

http://forums.swedespeed.com/showthread ... ule-recall


Mike68:
Du som hade fått din programvara uppdaterad i stärkaren, vad har du för bilmodell och årsmodell?
Användarvisningsbild
av jcartel
#1194703
Har börjat fundera igen på det här med eftermonterad sub.

Pratade tidigare med BRC och de kan sätta i en på lågnivån som jag tror placeras i utrymmet under bagagegolvet.
Men är det någon här som har erfarenhet av hur bra det blir? Blir ljudet rappt och precist eller mest en tjock luddig basmatta? Några nackdelar i övrigt?

http://www.brc.se/ljud-bild/i-bilen/bas ... -baslada-8
av pwillow
#1197935
Fick min V90 igår och tycker som vissa andra att jag knappt märker av subwoofern.
Ändrar jag tonreglaget på subben mellan minimum och maximum märker jag endast en liten liten skillnad.
Skall prova att mäta med mobilen senare idag.
av Mike68
#1197980
Efter uppdateringen av programvaran i förstärkaren är min riktigt bra. Spela bastung musik på ca 50% volym det är great!

Min gav hyfsad signal ned till 18Hz vilket är grymt men -6dB går nog vid ca 22-25Hz

Jag kopplade upp telefonen med blåtand och körde en app för signalgenering för att testa, jag mätte med en iPad med frekvensanalysatorapp.

Är ovanligt med ljudmatta i 17" men det[…]

Löjliga priser XC70

Då var vi uppe på 320K igen, men dett[…]

Vi som beställt nya XC60

Trevligt :-) 2024_001.png

Leasing bildäck

Om det gått till så är det ren st[…]