Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Gorban
#1119895
jcartel skrev:
jcartel skrev:Ser i byggappen ut som att det endast är möjligt att lägga till på Momentum. Ska kolla med min säljare imorgon och hoppas hoppas hoppas att det går att få även på den Kinetic jag väntar på.

Någon som vet ifall så är fallet?
Nej, har nu fått bekräftat att det är endast momentum och uppåt som har tillgång till subwoofern.

Suck.

Säljaren tipsade om att en firma som BRC eventuellt skulle kunna eftermontera en.
Någon med åsikter om en sådan lösning?
Tveksam till om den går att eftermontera då den sitter illa till i ena bakskärmen. Det krävs att det är förberett med kablage och ett hål som den kan sitta i. Hålet finns nog i och för sig på alla bilar.
av mrtdi
#1129636
Verkar inte vara samma specifikation på subwoofern till High Performance som till Bowers Wilkins om man läser på hemsidan.
Men som jag tolkar det i Bygg min Volvo så är det ingen skillnad?

Bild
av petherf
#1129646
Beställde också med subwoofer skulle vara kul att veta om det låter bra,det borde ha kommit någon nu med sub.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
#1129659
jcartel skrev:
jcartel skrev:Ser i byggappen ut som att det endast är möjligt att lägga till på Momentum. Ska kolla med min säljare imorgon och hoppas hoppas hoppas att det går att få även på den Kinetic jag väntar på.

Någon som vet ifall så är fallet?
Nej, har nu fått bekräftat att det är endast momentum och uppåt som har tillgång till subwoofern.

Suck.

Säljaren tipsade om att en firma som BRC eventuellt skulle kunna eftermontera en.
Någon med åsikter om en sådan lösning?


http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 9&t=130485
av KarlssonsVolvo
#1180081
Drar upp en gammal tråd, men ni som har svarat i denna tråd borde ju ha fått sina bilar samt alla andra.

Hur vart det med subwoofer, nöjda?!
av Jonathan81
#1180082
Jag har den ställd på max.
Jag lyssnar på musik som inte har extrema basspår i sig, så jag kunde ibland önskat att volymen på subban kunde varit högre vid lägre lyssningsvolym.
av Mike68
#1180091
Ett tips är att testa om subben fungerar!
Kör tex en frekvensgenerator med app i telefonen via blåtand, starta sedan en spektrumanalysatorapp i en annan telefon.

Jag klagade på min sub och det visade sig till slut att den knappt rörde sig alls vid verkstadstest.

Åtgärd var ny programvara till förstärkarna.
av Mike68
#1180125
Kan tillägga att den klarar 20Hz som utlovat med den nya programvaran i förstärkaren, här bild med sinuston i 24Hz.
IMG_0214.PNG
IMG_0214.PNG (628.09 KiB) Visad 853 gånger
av KarlssonsVolvo
#1180225
Jonathan81 skrev:Jag har den ställd på max.
Jag lyssnar på musik som inte har extrema basspår i sig, så jag kunde ibland önskat att volymen på subban kunde varit högre vid lägre lyssningsvolym.
Ok, men lite nytta gör den ändå får jag hoppas.

Hämtar ut min CC på onsdag med då tillval subwoofer, har gått och undrat om det var skit eller inte. B&W gick inte in på tjänstedelen.

Snart får ja svar på tal, efter 6 månader... :D
av kmi
#1180239
Har high performance + sub och är väldigt nöjd. Lyssnar på house 8)
Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]

Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]

Bakfjädrar.

För min del är det lite värre. R-[…]

Alla AC-system läcker. Ofta kan det dr&oum[…]