Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av thread
#1149782
joel80 skrev:Trist.. Sitter man alltså så lågt i baksätet? (eller att rutorna sitter högt...)
Jag skulle säga att man sitter lägre i en V90 än i V70 och att fönstren börjar högre upp. Man sitter faktiskt lägre överallt i V90 jämfört med V70. Sittställningen känns mycket mer som den man hittar i tyska premiumbilar som Audi och BMW. Jag gillar detta skarpt då jag alltid tyckte att min V70 var lite traktorlik i förarsätet.

/F
Användarvisningsbild
av grillchips
#1149786
Glöm inte att barnen växer! ;)
av liketlever
#1150116
Tror ändå att man ska sitta lågt för att sitta mer skyddad vid en kollision att minska riskerna att man slänger ut rutorna. El?
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1150153
liketlever skrev:Tror ändå att man ska sitta lågt för att sitta mer skyddad vid en kollision att minska riskerna att man slänger ut rutorna. El?
Det är nog bara en fråga om hur bilen ska upplevas. SUV:ar är ju inte generellt farligare för att man sitter högre.
av raven76
#1151113
Man måste sitta några cm lägre i V90. Jag var ute och provkörde en V90 CC för ett par veckor sedan och tyckte då att jag satt lägre. Jag brukar nämligen lägga upp armbågen på kanten till fönstret. Det kändes otroligt obekvämt i V90 CC. Det blev för högt. I min XC70 är det precis lagom högt för mig.
Jag la inte ner min själ i att justera stolen i höjdled eller så. Men eftersom jag är ganska lång så tror jag inte att jag velat höja stolen mer än den nivå den var på.
Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]

Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]

Bakfjädrar.

För min del är det lite värre. R-[…]

Alla AC-system läcker. Ofta kan det dr&oum[…]