Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Cjohan
#1100888
Hej!

Provkörde en V90 igår med min 4-åring i baksätet på en bälteskudde. Bilen imponerade men min 4-åring såg ingenting ut. Sätena i baksätet verkar lägre än i många andra bilar. Någon som vet om de integrerade bälteskuddarna blir högre än en lös? Andra erfarenheter/tips kring det här?

/Johan
Användarvisningsbild
av philipsguy
#1100896
Hur hög är kudden du har idag? Det finns ju modeller som bygger åtminstone 15 cm på höjden. I min XC70 är integrerade sätets höjd över mittsätet i högsta läget ca 12 cm över mittsätets dyna. Hade inte räknat med att V90 skulle ha högre. Har dock beställt min V90 med integrerade kuddar.
av Gorban
#1100905
Jag beställde min V90 med de integrerade bälteskuddarna. Min dotter som är 8 1/2 år provsatt och tyckte inte att den var speciellt bekväm. Kudden är inte speciellt hög. Skulle gissa på max 15 centimeter. Dörrsidorna är höga på V90 både där fram och där bak så barn behöver komma upp lite för att se ut.

Jag har nyligen slutat med kuddar i baksätet på min BMW 520d på korta resor då mina barn är 8 1/2 och 11 är gamla. De sitter lågt så vid längre resor använder jag fortfarande kuddarna. Både för att de ska se ut och inte bli åksjuka och för att bältet hamnar bättre då.
av MarklarsA
#1100927
Intressant tråd! Funderar starkt på en V90, men efter läst detta känns det lite tveksamt, trevligt om ungarna ser ut genom rutorna...


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av grillchips
#1100950
Ungarna växer och jag prioriterar att jag ser ut framför att de ser ut. :) släng på panoramataket istället.
av V60T3
#1101002
Bugg i bygg din volvo-appen, eller varför kan man inte ha klimatpaket om man väljer kuddarna? Förstår om eluppv.baksäte utgår men hela paketet?
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1101008
V60T3 skrev:Bugg i bygg din volvo-appen, eller varför kan man inte ha klimatpaket om man väljer kuddarna? Förstår om eluppv.baksäte utgår men hela paketet?
Hela paketet utgår, så får man välja rattvärme och bränslevärmare med tidur separat. Så är det på alla modeller vill jag minnas...
av Cjohan
#1101022
Tack, jag får åka in till volvohandlarn och mäta lite mer. Den kudde/stol vi provade med var den som Volvo säljer som tillbehör.
av mikebike
#1101027
Jag provsatt en V90 idag och det kändes som om fönsterkarmen var i höjd med hakan. Då är jag ändå 193 cm....
Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Såg på protokollet att du också[…]

Har felkod HCM-B104154, lägesgivarna må[…]

Vi som beställt nya XC60

Jag lade första beställningen 23[…]

Lövets Tesla M3 LR AWD

Nu är jag ju en sådan här gammal […]