Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Hyted
#1094178
I mitt fall var det Telia som hade missat att kryssa i något på tvillingkortet.
Nu är det ordnat via Telias support och allt fungerar som det ska!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av andreas 80
#1097479
Någon som har problem med Spotify och väder sedan någon dag tillbaka?
Alla andra tjänster fungerar men på Spotify står det bara välkommen och snurrar i all evighet. Och väder visar anslutningsfel.

(Sen jag kör via mobil hotspot så har jag inte haft några problem med anslutning så mycket tyder på att det var problem med just Telenor för mig)
av BessoMesso
#1097550
HAllå där!
Min Xc90 MY17's spotify och väder slutade funka sedan 2 dagar tillbaka.
Har inte gjort någon uppdatering eller liknande. Bara slutade för 2 dagar sen.
Idag bytte jag ut simkortet och var samma problem. Avinstallerade alla appar och kunde ladda ner dem igen men när jag vill kolla vädret och lyssna på spotify så har det bara laddat tills den säger "Ingen internetanslutning"
av BessoMesso
#1097771
Nä jag bytte bara ut själva simkortet. Trodde det var problem med den. Men som sagt att ladda ner apparna är inga problem och att dela wifin funkar fint också för andra att koppla upp sig via bilen och sedan surfa. Men Just spotify och vädret är problem
av jedherne
#1151272
Eg har hatt problem med å koble til internett via modem heilt fra bilen var ny, har ein 16 modell XC90. Den kobler seg til ved oppstart. Dette går greit 3-6 ganger så klarer ikkje modeme å gå på nett. Telefonen kobler seg fint til modem/Hotspot men bilmodemet klarer ikkje å koble seg til internett. Kobler ut og inn bilmodem via displayet i bilen og alt fungerer fint igjen 3-6 ganger. Deretter skjer det samme. Har vært på verksted med bilen uten at det er blitt bedre, Eg har prøvd Telenor og Djuice i Norge, begge med samme problem. Vurderer å bestille nytt SIM Kort for å sjå om det er kortet som lager problem. Programvare er oppdatert, men det har ikkje ordna problemet.
Eftermontera bluetooth v70 2012

Tjena. Man kan använda begagnade prylar helt […]

Det är inte så att det räcker med[…]

Vilken motor är det frågan om, bensin e[…]

Storlek på Skivor/bromsar?

Står på oken, men då får d[…]