Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1204589
HitTheRoadJack skrev:Jo jag vet. Jag offrade dragkroken denna gång som jag jämnt tar annars. Fick då utrymme för mysbelysning, subwoffer ock 4-zon klimat kontroll.


Cheers
Mm jag använder aldrig drag så det skippar jag.

Undrar vad man kan få för min xc70 när jag säljer.

Är en classic sport från 2016.
4000 mil.
Vit med side cuff plates o vinge. Ledramp.

19 tum erakir på sommar o orginal titania 18 på vintern
#1212136
Hej,

Nyregistrerad användare med lågt bilintresse överlag har nu fått äran att sondera terrängen gällande tjänstebil.
Vad jag vet så här långt:

Ekonomi
7,5 pbb max - om jag förstått det hela rätt ska så mycket som möjligt av denna summa ligga som "listpris" och så lite som möjligt på extrautrustning?
10% rabatt på bil och tillbehör (enligt säljaren hos Volvohandlaren, jag har inte kollat internt på företaget)
Hade det funnits möjlighet att få reducerat förmånsvärde för miljöbil hade det varit högintressant.
Kommer att köra en hel del privatmil med bilen.

Behov
Fru och (snart) tre barn 0-5 år.
Husvagn.
Två hundar.
Vår andra bil är en Toyota Avensis som vi anser vara helt OK i lastutrymme i bagage men trång i baksätet om man ska få in två barnstolar plus vuxen i mitten. Dock har vi ju inte ännu provat att vara fem i familjen och inte ha ett säte ledigt att lasta i/på.
Som sagt inte biltokig, uppskattar tekniska finesser och säkerhet samt ekonomi men ingen fartdåre eller fälgkille.

Nu till varför jag skriver till er. Jag är ruskigt svag för utseendet på Volvo V90 och skulle jag välja enbart för min egen del skulle jag direkt ta en sådan. Men är det rätt/fel bil för mig i min situation?
Steg 2 - om det är rätt trots allt - hur gör jag för att få så mycket som möjligt för mina pengar :)

Övriga bilmodeller att välja på enligt vår fordonspolicy:
Endast nedanstående modeller ingår i XXX’s Fordonspolicy och avsteg från denna kan endast ske pga. medicinska eller andra väsentliga skäl. Exempel på sådant skäl är t.ex. antal barn i familjen. Sådan avvikelse skall alltid godkännas av VD före beställning.
Gällande märken och modeller:
 Volkswagen Passat
 Skoda Octavia, Superb
 Volvo V60, V90, XC60
 BMW 3-serie och 5-serie
 Audi A3, A4, A6
Stort tack på förhand för de som eventuellt kan hjälpa mig på traven. Passar inlägget bättre i en annan tråd så kan det såklart flyttas. Anledningen till att jag hamnade här var att jag ju trots allt fått en offert redan :)

/ Hedinho
#1212151
Hej beställ medans rabatterna ges på vinterdäck o automatlåda, du spar minst 15’

Lägst en V90 AWD D3 Auto Kinetic det finns inte så mycket bling bling att välja men väl det viktigast paketen ock dragkrok.

Vill du kunna välja bland all utrustning minst Momentum V90 D3 Auto FWD


Skickat från min iPhone med Tapatalk
#1212162
Glöm inte att räkna på om du får dra husvagnen med tänkta bil i relation till dragvikt/maxlast och bokstäver på körkortet.
Det är något som för många faller i glömska och orsakar olovlig körning...
  • 1
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • 56

Möjligen situajonen blir lite annurlunda n&[…]

Har dratt 1300kg-henger med V60 2015.5 med samme m[…]

Sensus var lite "trög" typ 17-18 me[…]

Ok, comviq var inte behjälpliga med det...