Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1057990
Hej, är nyregistrerad här på forumet. Har länge varit sugen på en V90, har inte kört volvo sedan 850. Men nu kommer en bil jag inte kan motstå. Jag tänkte att denna tråden kan vara bra för alla oss som nu är ute och letar efter en bra deal. Om vi kan dela med oss av våra offerter här, lite halv-anonym, så kan man på ett lättare sätt avgöra om den offert man själv fått in är bra eller om det finns utrymme för vidare förhandlingar.

Tänkte att vi kan försöka följa en mall, något i denna stil.

Modell: Ex V90
Finansiering:: Tjänstebil / Privat (+ev finansieringsmodell, ex leasing 36 mån 2000mil/år)
Region: Ex Mellansverige
Övrigt: Ex "Jag har ram-avtal via firman", "jag har gjort många affärer med säljaren"

Bild från offerten (vi kan ju klippa bort info som identifierar oss samt säljaren, vill man ha en fullvärdig kopia på någons offert så tar man det via PM)
Senast redigerad av 2 kaffe22, redigerad totalt 0 gång.
#1057995
Modell: V90 D5 AWD Inscription
Finansiering: Privat
Region: Mellansverige
Övrigt:Inga tidigare bilköp eller förmåner hos handlaren. ca. 10,6% rabatt rakt av på hela bilköpet. Tyvärr ej specat på kalkylen, men totalpris före och efter rabatt syns längst ned till höger.

offert.png
offert.png (993.7 KiB) Visad 4713 gånger
#1058025
Har begärt en hel del offerter, men den har är helt outstanding de andra. I stort sett inga handlare ger rabatt på paketen. Tror faktiskt inte att man får bättre än såhär som privatperson.
#1058069
KrilleW skrev:Har begärt en hel del offerter, men den har är helt outstanding de andra. I stort sett inga handlare ger rabatt på paketen. Tror faktiskt inte att man får bättre än såhär som privatperson.
Volvo On Call är inte med i offerten? Inte heller parkeringssensor fram?
#1058082
Gorban skrev:
KrilleW skrev:Har begärt en hel del offerter, men den har är helt outstanding de andra. I stort sett inga handlare ger rabatt på paketen. Tror faktiskt inte att man får bättre än såhär som privatperson.
Volvo On Call är inte med i offerten? Inte heller parkeringssensor fram?

De har helt missat att klicka i Volvo On Call, tack för det!

Sensorer fram har jag inget behov av, så jag lägger de 6000kr de kostar på öl istället.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 56
Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]