Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1201381
XC90_Executive skrev:V90 CC är en stor bil och backkameran kostar bara 4900kr extra bara (utan rabatt). Ett extremt bra hjälpmedel. Dels för säkerhet, så man ser att det är fritt bakom (barn, djur osv), men sen är det väldigt smidigt vid parkering. Blir perfekt varje gång.

360-kameran är cool. Men på sistone har det blivit att jag slagit på bakåt-vyn istället för 360 då det är en stor bil och jag vill ha mer precision bakåt.

Att ha split-vision och kolla både i speglarna/runt om och i skärmen på kameran är en vanesak.
Ja är man redan över 500 kanske inte 5000 gör så stor skillnad.

Ni har övertygat mig !

Vad mer har jag missat
#1201390
CaptainOats skrev:
XC90_Executive skrev:Välj till backkamera, alt 360-kamera. Enligt mig ett måste! Vanlig backkamera duger finfint.
kan du utveckla?

Jag kör idag med varnare bak o funkar kanon
använder speglarna o huvet när jag backar
Kan tycka det är knepigt o titta på skärmen samtidigt.

Visst 360 är riktigt smart jag har testat men jag kan ju parkera utan den.
Det kanske du tycker om du provkör en bil, efter några år med kamera vill man inte va utan...
#1201426
Jaha då har man beställt en S90 T8. Leverans är väl mars/april. Ska bli intressant att se hur många förändringar det hinner bli på S90 (laddning/kapacitet mm) innan "mitt" fordon levereras med dagens teknologi. Tror att jag landade på ett hyfsat avtal. Blev 10% rak av.
#1202344
kenjoh4 skrev:Jaha då har man beställt en S90 T8. Leverans är väl mars/april. Ska bli intressant att se hur många förändringar det hinner bli på S90 (laddning/kapacitet mm) innan "mitt" fordon levereras med dagens teknologi. Tror att jag landade på ett hyfsat avtal. Blev 10% rak av.
Grattis till en fin kärra :-)-)
#1202361
Tack. Känns dock lite vemodigt att lämna ifrån sig V8;an men får väl njuta av den fram till vårkanten. Ska gå i pension på vårkanten så T8 får väl bli en sorts pensionsavgångsgåva. Sedan blir det förhoppningsvis någon bilresa norrut och sedan södra Europa. Man får ju 52 veckors semester :D
#1202385
kenjoh4 skrev:Tack. Känns dock lite vemodigt att lämna ifrån sig V8;an men får väl njuta av den fram till vårkanten. Ska gå i pension på vårkanten så T8 får väl bli en sorts pensionsavgångsgåva. Sedan blir det förhoppningsvis någon bilresa norrut och sedan södra Europa. Man får ju 52 veckors semester :D
Ja då lär den bli en rolig present, Har själv funderat på den flera ggr men hoppas bl a lite på att man utvecklar räckvidden lite mer.

Ja bättre motor än V8:an har aldrig suttit i en Volvo, saknar dessa varje dag :shock:
#1203990
Jag fick följande offert från en försäljare på Bilia i Stockholm. Listpris på en S90 T8 Insc pro med div mindre tillbehör samt kampanjpris på vinterdäck så blev slutsumman 841832:- den kunde han släppa för 747900. Tar vi bort kampanjpriset på vinterdäck så blir det 823432 och säljpris 742000:- Köpet är privat och vi kommunicerade via mejl hela tiden så jag har inte träffat försäljaren. Dock var jag och provkörde på ett annat ställe. Ingen annan säljare sade att de kunde matcha priset så hoppas att det var ett hyfsat pris för ingen säljer utan förtjänst. Även om säljaren ville antyda det :wink:
Så det blev en affär.

Vad menas med factory Delivery? Jag går på "min Volvo" men inget leveransdatum(vecka) är nämnt än.
#1204030
kenjoh4 skrev:Jag fick följande offert från en försäljare på Bilia i Stockholm. Listpris på en S90 T8 Insc pro med div mindre tillbehör samt kampanjpris på vinterdäck så blev slutsumman 841832:- den kunde han släppa för 747900. Tar vi bort kampanjpriset på vinterdäck så blir det 823432 och säljpris 742000:- Köpet är privat och vi kommunicerade via mejl hela tiden så jag har inte träffat försäljaren. Dock var jag och provkörde på ett annat ställe. Ingen annan säljare sade att de kunde matcha priset så hoppas att det var ett hyfsat pris för ingen säljer utan förtjänst. Även om säljaren ville antyda det :wink:
Så det blev en affär.

Vad menas med factory Delivery? Jag går på "min Volvo" men inget leveransdatum(vecka) är nämnt än.
Factory delivery eller OSD over-seas delivery är för jänkarna som kan åka o hämta sin beställda bil i Göteborg o semestra med den innan den skeppas till USA.
- och då S90 är Kinatillverkad hade det ju varit coolt o gör samma :)
  • 1
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 56
Överhettad passat b5

Hjälp! Köpte min Passat 1.8t -99 fö[…]

Hej! Jag köpte en v70n 2,4d från 07 ida[…]

VO31319563 kostade 2241 den 15/9-2017 när j[…]

Däckslitage insidan.

Hjulinställning är enda utvägen.