Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Micce1980
#1225298
ragge1 skrev:
eimmoht skrev:
ragge1 skrev:bara undra ni som har Lastbågar i vingprofil , hur bredda är dem
vill bara veta om dem fästen jag har på min takbok vill passa bra med Lastbågar till V90

dina takräcken är "way-lost" i denna tråd....
Va :shock: , vad mena du , är inte en forum där vi skall hjälpa varander :?:
Jo men kanske passar den bättre i "Takboxtråden" :wink: http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... lit=takbox Kanske har du samma kombo som mig där
Ska haka av min box idag och kanske kan komma ihåg att mäta dem i så fall om du vill.
#1225360
ragge1 skrev:Tack Micce1980 , det hade varit fint ;)
8cm är de på pricken :-)-)
#1227298
Roundeers skrev:Vad tycker ni om denna offert. Lägga till, ta bort? Ganska okunnig på bilar så alla tips är värdefulla :)
Om du har råd så lägg till "loungepaketet". Det höjer lyxkänslan i hela bilen, oerhört värt. Eller om du lyssnar mycket på musik och är lite kräsen, så välj Bowers & Wilkins ljudet, det är overkligt bra. Men smakar det så kostar det, tyvärr.
#1227299
Du bör allt kunna klämma in lite % på tillvalen. Finns kanske inte så mycket att ta av där men många bäckar små. Du verkar däremot ha fått bra rabatt på själva bilen, om jag räknat rätt så är det drygt 11% bara där.

Ang B&W-ljudet för 30 lakan, provlyssna först för guds skull.
Bilen vi provade innan vi skrev offert hade detta och säljaren blev nästan förnärmad när jag efteråt förklarade att jag INTE gillade ljudet alls. Jag är ingen audiofil på så sätt men jag har koll på bra och dåligt ljud - B&W i den bilen kvalade inte in som bra, alls.
Jag provade alla möjliga settings, alla möjliga ljudspår, olika uppspelningsdevices. Men nej, inte ens "Göteborgs Konserthall" lät bra. Det är ett rent och snyggt ljud men med noll djup. Det lät som att ljudet var väldigt långt bort, Med 19 högtalare förväntar jag mig att bli kramad av ljudet, men icke. Vågar nästan säga att High Performance i min V50 låter överlag bättre.
#1227318
grillchips skrev:Du bör allt kunna klämma in lite % på tillvalen. Finns kanske inte så mycket att ta av där men många bäckar små. Du verkar däremot ha fått bra rabatt på själva bilen, om jag räknat rätt så är det drygt 11% bara där.

Ang B&W-ljudet för 30 lakan, provlyssna först för guds skull.
Bilen vi provade innan vi skrev offert hade detta och säljaren blev nästan förnärmad när jag efteråt förklarade att jag INTE gillade ljudet alls. Jag är ingen audiofil på så sätt men jag har koll på bra och dåligt ljud - B&W i den bilen kvalade inte in som bra, alls.
Jag provade alla möjliga settings, alla möjliga ljudspår, olika uppspelningsdevices. Men nej, inte ens "Göteborgs Konserthall" lät bra. Det är ett rent och snyggt ljud men med noll djup. Det lät som att ljudet var väldigt långt bort, Med 19 högtalare förväntar jag mig att bli kramad av ljudet, men icke. Vågar nästan säga att High Performance i min V50 låter överlag bättre.
Intressant, måste jag säga. Jag är lite av en ljudnörd. Jag har testat B&W i nya 5-serien, harmon&kardon i 4-serien, Burmester (för 70.000) i nya mercan. Alla dessa är bra, speciellt mercan, men volvos B&W är det bästa jag har hört i en bil, någonsin. Ha då i åtanke att detta ljudsystem är billigare än alla konkurrenter, mycket billigare faktiskt. Så för mig blev det en no-brainer efter att ha testat det.

Grillchips, är du säker på att det inte va någon defekt i just det du lyssnade på? Eller att du rent av lyssnade på musik med dålig kvalité? hmm, vilken gåta :D
#1227321
Paddlar går att eftermontera (men då byter man hela ratten tror jag), om man skulle ångra sig.
Angående Inscription vs R-design... Smaksak. Jag tycker att Inscription många gånger är snyggare rent allmänt, men jag personligen vill ha en lite styvare och sportigare bil så det fick bli en R-design. R-design kräver dock i min bok lite mer "fix" för att bli helt 100 där till exempel stylekitet är obligatoriskt. R-design med 21" och stylekitet ser riktigt fräsch ut.

CuteLunatic: Säljaren reagerade som du gör. ;) Kanske hade jag för höga förväntningar? Skämt åsido, jag köper helt att det må ha varit något knas, för det var så långt ifrån 30k-ljud man kan komma. Jag minns att jag tänkte att det nog är såhär ett ljud i absoluta basutförande låter i exempelvis V50 eller V70, det var min närmaste referens. Å andra sidan så känns det nästan lite bra att jag kände så eftersom jag aldrig någonsin skulle kunna få in B&W i vår spec. Det var mycket möda att bara få in panoramataket som är halva kostnaden av B&W liksom. :lol:
Jag blir gärna motbevisad här, för jag var otroligt besviken.
#1227349
grillchips skrev:Paddlar går att eftermontera (men då byter man hela ratten tror jag), om man skulle ångra sig.
Angående Inscription vs R-design... Smaksak. Jag tycker att Inscription många gånger är snyggare rent allmänt, men jag personligen vill ha en lite styvare och sportigare bil så det fick bli en R-design. R-design kräver dock i min bok lite mer "fix" för att bli helt 100 där till exempel stylekitet är obligatoriskt. R-design med 21" och stylekitet ser riktigt fräsch ut.

CuteLunatic: Säljaren reagerade som du gör. ;) Kanske hade jag för höga förväntningar? Skämt åsido, jag köper helt att det må ha varit något knas, för det var så långt ifrån 30k-ljud man kan komma. Jag minns att jag tänkte att det nog är såhär ett ljud i absoluta basutförande låter i exempelvis V50 eller V70, det var min närmaste referens. Å andra sidan så känns det nästan lite bra att jag kände så eftersom jag aldrig någonsin skulle kunna få in B&W i vår spec. Det var mycket möda att bara få in panoramataket som är halva kostnaden av B&W liksom. :lol:
Jag blir gärna motbevisad här, för jag var otroligt besviken.
Ta och fixa en till provlyssning tycker jag! och gör det i en 90-serie, inte 60-serie. Men hur som helst, smaken är som röven klöven och vi alla tycker olika. Panorama exempelvis, som du valt, är också en detalj som är galet viktigt tycker jag :-)-)

Jag tycker inscription är den snyggaste, men bara med en mörk lack så att kromdetaljerna syns. Gillar dock R-design med osmium grey, tonade rutor, style-paket och 21 fälgar.. mums. :D
  • 1
  • 48
  • 49
  • 50
  • 51
  • 52
  • 56

Hej, ”Råkade” köpa en fd p[…]

Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]

Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]

Bakfjädrar.

För min del är det lite värre. R-[…]