Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1224689
Sven: Ja det vore ju föga förvånande. :D


Nu börjar offertandet ta slut och vi har mer eller mindre bestämt oss.
Men en fråga, är det normalt att man inte får rabatt på paketen? Ex Teknik, Klimat etc. Alla offerter vi fått har gett rabatt här och var men aldrig på paketen.
Eller är det så att paketen redan är rabatterade från start i och med, paket?
#1224705
Sista offerten (med panoramatak tillagt igen) landade på drygt 456.000, det innebär ca 10% rakt av förutom på paketen som är orörda.
Nu väntar jag på svar från första handlaren för att se ifall han kan matcha det. Vi har varit så nöjda med bemötandet där att det känns som ett vettigt beslut. Den handlaren gav oss ~9% på bilen, så kliver han upp lite till så är vi hemma och då skriver vi papper.

Jag kan lägga upp bilder på de olika offerterna sen om det är av intresse, annars nöjer jag mig med den slutgiltiga.

Fingers crossed! :lol:
#1224707
grillchips skrev:Sista offerten (med panoramatak tillagt igen) landade på drygt 456.000, det innebär ca 10% rakt av förutom på paketen som är orörda.
Nu väntar jag på svar från första handlaren för att se ifall han kan matcha det. Vi har varit så nöjda med bemötandet där att det känns som ett vettigt beslut. Den handlaren gav oss ~9% på bilen, så kliver han upp lite till så är vi hemma och då skriver vi papper.

Jag kan lägga upp bilder på de olika offerterna sen om det är av intresse, annars nöjer jag mig med den slutgiltiga.

Fingers crossed! :lol:
Trevligt med panorama :-)-)

Håller tummarna :)
#1224725
Då var vi i hamn!
Upplands Motor levererade en för oss oslagbar offert med BraBil i Vallentuna som en stark utmanare. UM vann på ett förjävla bra bemötande från första sekund. I listan här ser jag att han inte lagt in panoramataket, den är däremot med i totalsumman. Nu ska vi bara bestämma tid för att signa lite papper. Muntlig estimering av leverans är april/maj.

Offerten i sig är ca 10% rakt av förutom Teknikpaketet och Klimatpaketet VOC. Privatköp.
Bild
#1224738
Grattis "grillchips". Nu kan du ändra din signatur, och plocka bort att du drömmer om en vV90T5 R-design, till att du väntar på. Men glöm för guds skull inte att se till att panoramataket skrivs in på köpeavtalet. Det är ju lite svårt att eftermontera :lol: Det sitter ju ett sådant på min V40, och det är guld värt. Provade för en tid sedan att dra för gardinen innan jag körde iväg. Vilken skillnad i upplevelse. Återigen, GRATTIS

Garagetråd,tack
Senast redigerad av 1 SvenB, redigerad totalt 0 gånger.
#1224743
Sådär, nu är signaturen uppdaterad hoppas jag! ;)
Hörde av mig till säljaren direkt om panoramataket, så det förutsätter jag att han fixar. Sambon tyckte först att vi skulle skippa det vilket jag tillslut gick med på. När det sen var dags att bestämma sig så "vafan, ta med det". Hon tyckte det var lite väl mycket toning på det när vi provade en V90 med det och det kan jag väl hålla med om, å andra sidan är det ju ganska mörkt ute såhär års så det gav ingen rättvisa där tycker jag.
Riktigt peppad på att äntligen ha taklucka och ljus i bilen igen. R-designen är ju så mörk invändigt, så lite ljusinsläpp blir nog perfekt men också att det upplevs som avsevärt större i kupén är ju en stor bonus.

Garagetråd kommer, det lovar jag. ;)
(Lovade också sambon att inte pilla på bilen de två första åren, men lite grejor kommer det bli som foliering av insteg, lastkanten i bagaget osv. Sen måste jag lösa nya sommarfälgar också då fälgarna som medföljer kommer ha sommardäck men framåt vintern får bli vinterhjul.)
#1224771
Grattis! Det blir ett rejält steg upp från V50 1,8F '08! :D

Glöm inte dashcam och stänkskydd i "första fixen". ;)

Om du foilerar.. ta fronten också när du ändå lämnar in den. Jag lagade flera stenskott per månad på förra bilen i fronten (och då håller jag ofta rätt bra avstånd) men har inte behövt fixa ett enda på nuvarande p.g.a foilering. :)
#1224773
joel80 skrev:Grattis! Det blir ett rejält steg upp från V50 1,8F '08! :D

Glöm inte dashcam och stänkskydd i "första fixen". ;)

Om du foilerar..
Definitivt ett stort hopp! Kanske var värt att hålla ut i alla dessa år... :lol:
Dashcam är givet, ska köpa hem en till så att jag har en bakåt också.
Stänkskydd kommer också, får se hur det senare behöver moddas när stylekittet åker på.
Ska se över lite priser för folieringen. Och vart man ska lämna in. En vän lämnade in sin V60CC för foliering av fronten och annat och det ser för jävligt ut rent ut sagt.. Detta var hos en märkesverkstad (MrCap?)...
  • 1
  • 45
  • 46
  • 47
  • 48
  • 49
  • 56

Har precis hämtat en my24. Elvärmare[…]

@lennarte , Har nollat felkoderna, kört ett […]

Jag gjorde en kontroll av AC på precis samma[…]

Hade min V70 på verkstaden idag och fick e[…]