Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1212757
erikgxx skrev:Frugan såg en bil komma snabbt i backspegeln för några år sedan, på motorväg. En smäll följde och hon såg i backspegeln att de andra bilen var skadad. Körde av motorvägen för att kolla skadorna. Inte en repa. Dragkroken tog smällen. Sedan dess tänker jag på krokens fördelar.
Samma sak för min svåger, inget som syntes på hans bil. Men vid kontroll på verkstad hade dragkrokens infästning krökts och flyttat på infästning i underredet, dvs det är inte allt du ser. Så jag hoppas att ni kontrollerade bilen på verkstad efter smällen.
Håller benhårt fast vid att en dragkrok inte är något jäkla karosskydd som dessutom försämrar deformationszonen bak och kan vara avgörande för om du får en viplash skada.
#1212791
valln skrev:Går det inte att beställa bensinmotorer längre till s90, eller är det jag som inte gör rätt i bygg bil?
Jo men de verkar inte vara miljöklassade. Tar man ex Momentum (inte miljöklassad) så går det, men lustigt nog bara T5. Upp i R-design eller Inscription för att kunna välja T6/T8.
#1212798
grillchips skrev:
valln skrev:Går det inte att beställa bensinmotorer längre till s90, eller är det jag som inte gör rätt i bygg bil?
Jo men de verkar inte vara miljöklassade. Tar man ex Momentum (inte miljöklassad) så går det, men lustigt nog bara T5. Upp i R-design eller Inscription för att kunna välja T6/T8.
Valmöjligheterna för S90 blev väl mer begränsade när tillverkningen flyttade till Kina...
Användarvisningsbild
av ragge1
#1213170
har tänkt å beställer en Samsung S8 i kväll , men undra om S8 är kompatibilitet med Sensus Connect , hitta inte den i liste ( kanske för ny så inte hunnit vare med ) , är det nån som har Samsung S8
tack

http://support.volvocars.com/se/bluetoo ... #phonelist
#1213176
CuteLunatic skrev:
ragge1 skrev:har tänkt å beställer en Samsung S8 i kväll , men undra om S8 är kompatibilitet med Sensus Connect , hitta inte den i liste ( kanske för ny så inte hunnit vare med ) , är det nån som har Samsung S8
tack

http://support.volvocars.com/se/bluetoo ... #phonelist
Menar du till Android Auto?
Med Bluetooth til telefon
kommer ihåg ner vi kopte XC70 så var frugans telefon inte kompatibilitet
#1213186
ragge1 skrev:
CuteLunatic skrev:
ragge1 skrev:har tänkt å beställer en Samsung S8 i kväll , men undra om S8 är kompatibilitet med Sensus Connect , hitta inte den i liste ( kanske för ny så inte hunnit vare med ) , är det nån som har Samsung S8
tack

http://support.volvocars.com/se/bluetoo ... #phonelist
Menar du till Android Auto?
Med Bluetooth til telefon
kommer ihåg ner vi kopte XC70 så var frugans telefon inte kompatibilitet
jaha.. ja herregud, det funkar alldeles utmärkt. Jag har själv en S8 plus.
  • 1
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 56

Om du vill att bilen skall ha Volvo original halva[…]

EX30 2025 ändringar

Lite nytt redan på kommande årsmodell&[…]

Jag testa car.info för skojs skull och sö[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]