Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1212239
Hedinho skrev: ingen har ännu ropat på varken VW eller Audi :)
Jodå! Audi SQ7 med sin V8 diesel (435hk/900Nm) är trevlig, men faller utanför budget för många med ett startpris på 936´... :wink:
VW upplever jag inte som så inspirerande att köra, jag kan tyckas ha fel, men det är något som jag upplever mer i en Audi.
En A6 med 150hk diesel och manuell låda startar på 369´ (371´ för en dito med 190hk) innan rabatter, V90 ligger aningen lägre....
#1212350
Ingen betalar de priserna på A6 dock. De är oerhört starkt rabatterade för tillfället.
https://www.audi.se/se/web/sv/customer- ... di-a6.html
Skärmavbild 2017-11-17 kl. 18.38.22.png
Skärmavbild 2017-11-17 kl. 18.38.22.png (180.96 KiB) Visad 717 gånger
#1212585
CuteLunatic skrev:
ansjo skrev:Delbart drag istället för fast :-)-)
Funderat på det. Jag valde bort det eftersom att om någon kör in i bilen bakifrån så är det bra att ha en dragkrok där. Då kan potentiellt min bil skyddas.. eller?
Eller värre, du flyttar då in kraften till delar i bilen som blir ännu dyrare att reparera än lite plast baktill med deformationszon, visserligen brukar kostnaden drabba den påkörande.
Men det är inte delbart drag utan infällbart och då kan du välja att fälla in eller ha din lösning som påkörningsksydd (inget jag skulle välja, säger som Astrid Lindgren "stölleprov").
En av de funktioner jag är mest nöjd med, 5 sekunder så är draget där och 5 sekunder är det borta. Inga skitiga dragkrokar att smörja in byxorna på.
#1212599
AndS skrev:
CuteLunatic skrev:
ansjo skrev:Delbart drag istället för fast :-)-)
Funderat på det. Jag valde bort det eftersom att om någon kör in i bilen bakifrån så är det bra att ha en dragkrok där. Då kan potentiellt min bil skyddas.. eller?
Eller värre, du flyttar då in kraften till delar i bilen som blir ännu dyrare att reparera än lite plast baktill med deformationszon, visserligen brukar kostnaden drabba den påkörande.
Men det är inte delbart drag utan infällbart och då kan du välja att fälla in eller ha din lösning som påkörningsksydd (inget jag skulle välja, säger som Astrid Lindgren "stölleprov").
En av de funktioner jag är mest nöjd med, 5 sekunder så är draget där och 5 sekunder är det borta. Inga skitiga dragkrokar att smörja in byxorna på.
Okej. Största fördelen är alltså att den är enkel att fälla ut och att den inte är så skiten helt enkelt? (sen tycker jag det är snyggare utan drag) :P
fan, jag kanske ska byta till det då!
#1212606
CuteLunatic skrev:Okej. Största fördelen är alltså att den är enkel att fälla ut och att den inte är så skiten helt enkelt? (sen tycker jag det är snyggare utan drag) :P
fan, jag kanske ska byta till det då!
Det tycker jag!
Så här ser det fasta draget ut, denna syn gör ingen lycklig... :roll:

http://accessories.volvocars.com/sv-se/ ... 98596/2017
#1212649
CuteLunatic skrev:
ansjo skrev:Delbart drag istället för fast :-)-)
Funderat på det. Jag valde bort det eftersom att om någon kör in i bilen bakifrån så är det bra att ha en dragkrok där. Då kan potentiellt min bil skyddas.. eller?
Den vanligaste "olyckan" är en parkeringsskada. Då går det inte fort och kroken skyddar mot dom små skadorna. Folk tycker tydligen att man kan köra iväg utan att göra rätt för sig.

Nackdelen är ens smalben. Attans vad ont det gör. För första gången tog jag avtagbart drag denna gång. Ångrar mig inte, ännu..... :lol:
  • 1
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • 56
V70 motor till 850

Det är inte förens runt -00 när 140[…]

740 generator laddar dålig

Har en 740 gle med b230e som laddar dåligt […]

Associationsleken, är ni med? ;-P

Disney

Har inte kollat nu och vet inte dom tidigare d&ari[…]