Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jonathan81
#1213216
ragge1 skrev:ni som har Belyst Instegslist på R- Design , kan ni tar bilder , är det R-Design logo på de framme tack
Belyste stigtrinn foran og bak, R-Design-logo på de foran
Det är R-Design logo på de främre med själva logan är inte upplyst.
Jag köpte de belysta listerna till bagaget nyligen för att matcha de andra.

Kan skicka en bild på mms..
#1214374
min bil gå i lås den 14 Dec så bara grejer man skall har med - V90 T8
om man skulle välje mellan Park assist Pilot eller Smartphone integration ( android ) vilken skulle man har kvar
Användarvisningsbild
av ragge1
#1214375
Jonathan81 skrev:
ragge1 skrev:ni som har Belyst Instegslist på R- Design , kan ni tar bilder , är det R-Design logo på de framme tack
Belyste stigtrinn foran og bak, R-Design-logo på de foran
Det är R-Design logo på de främre med själva logan är inte upplyst.
Jag köpte de belysta listerna till bagaget nyligen för att matcha de andra.

Kan skicka en bild på mms..
tack det hade vart fint med bilder ;)
#1215640
Hmm.. sen när lade dom till läder-klädsel(RA00) i loungepaketet för V90 momentum, samt har dom ändrat tillbaka både sommar och vinter-däck till 18' silverfärgade fälgar(förut var det 17' på T4) . D3/D4 med momentum har fortfarande 17' på respektive fälgar
#1215888
Verkligen skumt, står dessutom inte specat och priset på paketet blir ju fel/missvisande.
Dock hade det varit fint med ett nice price på skinn :)
#1215897
Verkar vara solgardiner till bakdörrarna som kräver skinn, vill minnas att någon har tagit upp det tidigare.

Mvh
Per
#1221278
Delar med mig av det affärsförslag jag tog. Beställde i oktober med rabatter, det gjorde man fick med lite extra nödvändigheter som mysbelysning, subwoofer, paddlar. Visst är det så att man får aldrig nog med utrustning. De sista, toppen av inköpssumman, de 20 tusen på slutet är så viktiga för att få det personligt.

Bild

Prutmån utöver ramavtalet var omöjligt från sett nån hundring. Lite irriterande var ÅF hade 8% högre priser på tillbehör än bygg, rekommenderade priser. Så mitt ram gav 12% bil o 15% tillbehör, i praktiken blev tillbehören ca 7% på bygg priset Bild . Checkade av med en annan ÅF i Stockholm och fick samma slutpris.

Har sett en del av de tidigare offerter, där tar de bygg/rek priset i kalkylen. Kanske är det så när man handlar privat?

Den efterlängtade bilen fås v7
#1221510
Spoiler »
Superfin bil verkligen, men som en liten heads up - du är medveten om att du inte får med dieselvärmare när du lägger VOC som option? Krävs något av Klimatpaketen.
Senast redigerad av 1 Lövet, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: Citera inte hela inlägg. Tryck besvara istället.
#1221638
Jo lite avvikelse från normen, lädersäten, drag o VOC med värmepaketet, jag har detta på min nuvarande xc60. Men jag hade inte budget för lädersäten, sedan ramlade det på med nya prioriteringar. Tyg säten är inte frusna att sitta i, har också läst i vintertesterna, v90 värmes upp på några minuter, dessutom har jag jag förstått i efterhand det går att förkonditionera bilen från VOC utan värmepaketet (lite flyt).

Funderade länge hur jag skulle göra med värmepaketet. Ungarna där bak önskade om 4-zon klimat och jag i Stockholm åker från hemma varmt till jobbets varmgarage. Sedan åker jag söderut a’ 900 mil o inte norröver på semestern.
#1222859
Här är vår första offert på en V90 T5 R-design med kanske lite "överflöd" av prylar. Ingen prutning gjordes nu då det var ren spekulation från vår sida men ~40k ner utan ansträngning är väl inte helt illa. Har skickat runt identisk specifikation till en annan Volvo-handlare som sägs vara "generös" samt en annan på mindre ort bara för jämförelsens skull.
Bild
  • 1
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 56
Om kriget kommer...

Visst, när vägarna blir förstö[…]

Har förberett med att beställa mjuka mat[…]

På min 745-a hade socklarna till varselljus […]

2 nya sommardäck fram 2 till på plats […]