Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1147184
~Kalle~ skrev:Jag jämförde listpriserna mellan D4 AWD och T5 AWD på bygg din bil :) Okej då, T5an är 2000kr dyrare :wink:
Men vad begärde du offert på, menar du att du fick 12% oberoende av vad du för 90CC och tillbehör? Det låter ju lite märkligt?
#1147364
Bilen jag begärde offert på är en
T5 AWD Cross country Pro
Osmium Grå Metallic
Paket: Klimatpaket Volvo on Call
Teknikpkt V90/CC/XC
Options: Växlingspaddlar, Sportratt, Akustik rutor, Mörkt tonade rutor 5 st, Reservhjul Tempaspare, Aluhjul 5-ek Svart DC 19", Parkeringskamera bak
Tillbehör: Stänkskydd, fram och bak Dragkrok halvautomatisk.

505k
Hmm ser nu att dom missat lägga in premium sound... :roll: så då blir rabatten mot bygg din bil totalt 6,5% istället för 11,5%. På offerten anges 7% på bilen och 10% på alla tillbehör, även paketen
#1147458
poseidon skrev:Vad har man för nytta av VoC I en bensinare? Finns det någon värmare att starta?
Ja, den ligger med i "Klimatpaket VOC" för 13.900:-. Väljer man inte detta, utan bara VOC separat, så tolkar jag det som att man enbart får VOC-tjänsterna utan värmare dvs körjournaler etc.
#1159111
seabeach skrev:Har fått ner en V90 CC från 501.000 till 445.000.

Går det att pressa det mer tror ni? Ska in till säljare idag och eventuellt skriva på, om jag någonsin bestämmer mig för hur jag vill ha den...
Köper du den privat utan ramavtal?

I sånt fall har du lyckats bra i förhandlingen. Ca 11% som privatköpare är väldigt bra.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
#1159112
Bra pris (Fick samma rabatt i Skåne)
seabeach skrev:Har fått ner en V90 CC från 501.000 till 445.000.

Går det att pressa det mer tror ni? Ska in till säljare idag och eventuellt skriva på, om jag någonsin bestämmer mig för hur jag vill ha den...
#1159398
bankb skrev:
seabeach skrev:Har fått ner en V90 CC från 501.000 till 445.000.

Går det att pressa det mer tror ni? Ska in till säljare idag och eventuellt skriva på, om jag någonsin bestämmer mig för hur jag vill ha den...
Köper du den privat utan ramavtal?

I sånt fall har du lyckats bra i förhandlingen. Ca 11% som privatköpare är väldigt bra.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Jag köper den privat och kommer få 12% rabatt.
  • 1
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 56
Bältesvarnare

Är väl bara på passagerarsäte[…]

Just det, tillägg… Kollade EGR bö[…]

Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]

Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]