Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MBjerner
#1287712
I början av januari -19 ska dom byta mina låskistor på bakdörrarna, tydligen så hade dom upplevt att det blev bättre iallafall av det. Enligt min Volvohandlare så finns det ingen lösning än men Volvo jobbar på det......
av Blikkboksen
#1290255
jeg har ved 3 tilfeller fått døra fryst fast. det ser ut som at det er låse kassa som fryser. når man en gang har låst opp døra, lukket den opp, så får man ikke lukket den igjen. den vil bare ikke lukke seg da låse kassa ikke fungerer.
ringte lokal forhandler og fortalte om mitt problem.
De har nå satt meg opp på time 14/1 for å skifte låskasse og noe annet smått.
håper at det blir bedre.


kjører xc90 17 mod incription
av LJN
#1293928
På min nya V90CC MY-19 så fryser också bakdörrarna, finns det verkligen ingen konstruktionslösning från Volvo? Har detta fel varit sedan V90 lanserades?
Användarvisningsbild
av kez_style
#1293958
Min bil är inne för detta idag och dem ska byta bägge låscylindrerna... Får se hur detta går.. dock har ngt mer hänt så att vänster bakdörren inte går öppna utifrån.

Skickat från min VKY-L29 via Tapatalk


av DAT
#1293969
Min XC90 är också inne för problem med bakdörrarna idag, båda dörrarna fryser och går ej att stänga(studsar tillbaka) och vänster bakdörr går ej att öppna från utsidan längre.
Ingen lösning finns på problemet enligt Volvo...
Användarvisningsbild
av grillchips
#1294039
Och så var det även min tur. Höger bakdörr går inte att öppna, reagerar ingenting när jag rycker i handtaget. Provade förvisso inte från insidan pga barnstol i vägen. Låsa går dock alldeles utmärkt från den dörren.
Användarvisningsbild
av kez_style
#1294053
Fick bilen.
Nya låscylindrar och dörrarna går att öppna. Återstår att se under kalla dagar.
Voc fungerar att ställa in timer via mobil efter mjukvaruuppdatering :)

Skickat från min VKY-L29 via Tapatalk

  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 37

Busungar

Vevhusventilation B230f

Den gick sönder på min och motorn gick […]

Bogserögla

En undran..Vilken dimension på ett gäng[…]

Generatorn lossnat

Ny här och kan typ inget om bilar generellt. […]