Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Vilken kombination?

Denim Blue
27
42%
Osmium Gray
37
58%
#1187986
Jag är i samma sits men med två andra färger. Luminous Sand eller Pine Grey till min blivande V90 Cross Country. Tycker bilen blir lite snyggare i ljusa färger, speciellt mot skärmarnas svarta färg.

Dock har mina senaste tre bilar varit vita, så är rätt trött på att gnugga asfaltsfläckar och flygrost. Så därför lockar Pine Grey. Som några tidigare sagt i tråden så vimlar det ju av Osmiumgråa....

Vad tror ni om Pine Grey på en V90 Cross Country?
#1187989
GustavB skrev:Jag är i samma sits men med två andra färger. Luminous Sand eller Pine Grey till min blivande V90 Cross Country. Tycker bilen blir lite snyggare i ljusa färger, speciellt mot skärmarnas svarta färg.

Dock har mina senaste tre bilar varit vita, så är rätt trött på att gnugga asfaltsfläckar och flygrost. Så därför lockar Pine Grey. Som några tidigare sagt i tråden så vimlar det ju av Osmiumgråa....

Vad tror ni om Pine Grey på en V90 Cross Country?
Det tror jag blir en riktigt snygg färg på en CC, då den gör sig riktigt bra på XC60 :-)-)
#1188013
GustavB skrev:Jag är i samma sits men med två andra färger. Luminous Sand eller Pine Grey till min blivande V90 Cross Country. Tycker bilen blir lite snyggare i ljusa färger, speciellt mot skärmarnas svarta färg.

Dock har mina senaste tre bilar varit vita, så är rätt trött på att gnugga asfaltsfläckar och flygrost. Så därför lockar Pine Grey. Som några tidigare sagt i tråden så vimlar det ju av Osmiumgråa....

Vad tror ni om Pine Grey på en V90 Cross Country?
Om det väger mellan de två färgerna skulle jag definitivt ta sanden.
#1188036
GustavB skrev:Jag är i samma sits men med två andra färger. Luminous Sand eller Pine Grey till min blivande V90 Cross Country. Tycker bilen blir lite snyggare i ljusa färger, speciellt mot skärmarnas svarta färg.

Dock har mina senaste tre bilar varit vita, så är rätt trött på att gnugga asfaltsfläckar och flygrost. Så därför lockar Pine Grey. Som några tidigare sagt i tråden så vimlar det ju av Osmiumgråa....

Vad tror ni om Pine Grey på en V90 Cross Country?
Jag har en Pine Grey CC, grymt nöjd med färgen. Oftast ser den bara gråaktig ut men i starkt solljus blir den grönare men inte alltid... Känns som att det beror på solljuset vinkel m.m. Kolla mina inlägg för att se bilder när den ser som grönast ut (kommer inte ihåg vilken tråd just nu), den ser dock grönare ut på bild än i verkligheten.
#1188055
Dundermuppen skrev:Personligen tycker jag att "Saabblå" som du valde är lika spännande som ett ösregn på en söndag, men nu är det ju inte jag som ska tycka om bilen :-)
Haha, Saab-blå...förstår vad du menar även om jag är relativt ung så att jag inte riktigt var i marknaden för bil då. Var du tvungen att plantera det? :D

Nåja, som helhetskoncept tycker jag alla delar lirar bra nu och får köra på det. Tvekar lite på toningen och om den skall bort och välja något annat tillval. Då V90 är så lång kanske lite begravningsbil-känsla? Även lite trist att inte den ljusa interiören får samma effekt bak med toningen som plockar bort mycket ljus. Jaja... Har några veckor kvar att fundera på det.
#1188091
Cokeisit skrev:Jag har en Pine Grey CC, grymt nöjd med färgen. Oftast ser den bara gråaktig ut men i starkt solljus blir den grönare men inte alltid... Känns som att det beror på solljuset vinkel m.m. Kolla mina inlägg för att se bilder när den ser som grönast ut (kommer inte ihåg vilken tråd just nu), den ser dock grönare ut på bild än i verkligheten.
Den såg ganska bra ut. Hur står den emot smuts tycker du? Har haft svart bil förut och det är nästan lika illa som vit.

... Om du trycker på "details" s&a[…]

Ja det var ju lugnande iaf :-) fick lite panik d&[…]

Kanske är en svag pubkt på elmotorn d&a[…]

Fick du ordning på missljudet i motorn?? Vet[…]