Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1575153
Har den igång princip jämt, oftast för orten jag är på, men i samband med semester så har jag använt den för att se vädret dit jag ska.
sewen skrev: fre 05 apr 2024, 09:39 Låter struligt värre!

Nyfiken. Du använder alltså väderappen som jag förstår det. På vilket sätt har du glädje av den på resa? Har liksom aldrig fattat vad jag ska ha den till. Är det så att om man ställt in destination i gps så kan den visa hur vädret är där?
#1579392
En liten uppdatering efter service och reparation idag.
On-call och internet fungerade inte p.g.a att styrenheten för VCM hade gett upp fullständigt, en hel del lödningar hade släppt så det blev ett byte av den och ett nytt batteri till VCM, samt ny mjukvara till VCM.
Vänster backspegels glas fick bytas då ett antal fästen var av, tyvärr sitter själva styrenheten i glaset så det blev en sådan också.
Det blev inte gratis, men nu fungerar allt i alla fall, lagom till sommaren också.
Användarvisningsbild
av leiwi
#1579398
sewen skrev:Låter struligt värre!

Nyfiken. Du använder alltså väderappen som jag förstår det. På vilket sätt har du glädje av den på resa? Har liksom aldrig fattat vad jag ska ha den till. Är det så att om man ställt in destination i gps så kan den visa hur vädret är där?
Ja i vart fall i sensus går det
#1579413
Xanthopteryx skrev: tor 23 maj 2024, 18:29 Får man fråga vad varje del gick på?

Tog du med dig gamla VCM hem?
Tänkte, släppta lödningar är alltid en kul utmaning att försöka laga. =)
Nix, tog inte med den hem, mina kunskaper när det gäller lödningar är mer än bristfälliga!

+ 16 kkr gick det på, precis vad man behöver innan semestern.
#1579416
uniformerad skrev:
Xanthopteryx skrev: tor 23 maj 2024, 18:29 Får man fråga vad varje del gick på?

Tog du med dig gamla VCM hem?
Tänkte, släppta lödningar är alltid en kul utmaning att försöka laga. =)
Nix, tog inte med den hem, mina kunskaper när det gäller lödningar är mer än bristfälliga!

+ 16 kkr gick det på, precis vad man behöver innan semestern.
Mumma.. Föräkringen tog inget av det, eller?
VCMen, låg den på typ 10 av dessa 16?
#1579474
Xanthopteryx skrev: tor 23 maj 2024, 22:29
uniformerad skrev:
Xanthopteryx skrev: tor 23 maj 2024, 18:29 Får man fråga vad varje del gick på?

Tog du med dig gamla VCM hem?
Tänkte, släppta lödningar är alltid en kul utmaning att försöka laga. =)
Nix, tog inte med den hem, mina kunskaper när det gäller lödningar är mer än bristfälliga!

+ 16 kkr gick det på, precis vad man behöver innan semestern.
Mumma.. Föräkringen tog inget av det, eller?
VCMen, låg den på typ 10 av dessa 16?
Nix, inget gick på försäkringen, VCM låg på 10 800 kr
#1579556
När jag läste rubriken trodde jag bilen sprängts i 1000 bitar. Det här var ju inte dyrare än en vanlig service på en Audi. Plus man får bra hjälp.här.
Irriterande ojämn blinkers

Nja, det gör de ju, det är bara en fr&ar[…]

Finns även vägar i Storbritannien dä[…]

V70 2008 bakluckan låser ej

Finns det reläer att kontrollera?

OJ det där såg ju mindre bra ut :D ha[…]