Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Olle.H
#984851
Min bil blev så nerstänkt upp på dörrarna och på bakre stötfångaren så nu har jag skruvat dit stänkskydd! Hoppas det ska hjälpa...

Bild

Bild

Bild
av V60D5AWDPolestar
#984878
Orginaltillbehör?
Användarvisningsbild
av Olle.H
#984887
Absolut. 1381 kr fullpris. Min ordinarie "reservdelsman" har semester och jag orkade inte tjata om rabatt denna gång...
av Droopy
#984925
stänkskydd är ett måste på vilken bil som helst, fattar inte att det inte sitter orginal, vem tänker ens på att de sitter där. Jag kan förstå de som tyckte att stenskotsskydd till strålkastarna och stänkskydd var fult på en 240, men idag ser man de ju inte ens, de kunde gärna ha varit lite bredare.

http://img.tradera.net/medium/062/20874 ... 5f762e.jpg de där skydden var det fan ingen som gillade på sin tid, mins när plastskydden kom, vilken befrielse, fast det skulle aldrig gå hem idag.
Användarvisningsbild
av MartinS
#985016
Bra val!

Spännade prissättning.. Ungefär det dubbla på alla andra volvomodeller, och de ser ganska likvärdiga ut :)
Användarvisningsbild
av Olle.H
#985032
Speciellt med tanke på att dom kostar 1200 bak resp 990 fram om man väljer dom på "Bygg min Volvo". Bra betalt för dom 15 min monteringen tog. Dessutom står det att man ska ta de medföljande skruvarna. Ser identiska ut med de som satt på bilen...
av Sharkbait
#986144
MartinS skrev:Bra val!

Spännade prissättning.. Ungefär det dubbla på alla andra volvomodeller, och de ser ganska likvärdiga ut :)

XC90 är en "premiumbil" nu....

Det finns fler trådar om liknande problem. D[…]

Alla AC-system läcker. Ofta kan det dröj[…]

Vi som beställt EX90

Inte för mig. Plastig interiör. Liten s[…]

Kolkanistern på min 745-a är trasig, ja[…]