Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Amli
#917330
Det kan du ha rätt i och det lär väl tiden utvisa. Gamla XC90 tycker jag faktiskt fortfarande är snygg utvändigt. Invändigt känns den däremot ohyggligt gammal.

Personligen tycker jag annars att just de bilar som inte är överdesignade (som många asiatiska bilmodeller är t ex) har en tendens att hålla i längden.
av agb007
#918196
Såg två stycken i Torslanda i torsdags. Rör man sig runt Volvos område finns det en hel del.
av perhall
#918716
Volvos showroom i Stockholm har en för beskådande sen en tid tillbaka.
Jag tycker inte den är lik den gamla i någon negativ mening.
Om man vill ha en "skrytbil" är denna säkert mycket bättre än en Audi Q7, BMW X5 eller Merca ML under lång tid framöver.
De bilarna åldras betydligt snabbare än XC90 tycker jag.
/Per
av Tjocken
#929700
Jag såg en igår i lilla Nyköping, såg den på långt håll och kände igen den på baklyktorna, sen idag så mötte jag oxå en xc90. Vände, körde ifatt och körde om. Riktigt fet bil vill jag säga. Det va en D5 jag såg. Silver. Längtar tills man får känna och klämma lite på dom och även köra!
av GustafD
#932904
Höll på att tappa hakan på morgonpromenaden med hunden. Det stod en vit T8 på uppfarten gatan nedanför våran. Såg en svart som hastigast för några veckor sedan. Men att se den så här nära var fräckt. Tycker den ser riktigt bra ut. Stor vill-ha faktor hos mig.
av RollTheDice
#943283
Körde om en förra veckan på riksväg 40 utanför Göteborg.

Bild
Bild
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
#943325
Den ser rätt låg ut, ser inte ut som så mycket suv jämfört med den gamla. Men det är väl klart den ser nog mycket bättre ut i verkligheten.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9
Moment hjulagerbyte fram

Någon som har alla moment/åtdragning v[…]

Däckslitage insidan.

Har en citroen c3 2005 som sliter däck p&arin[…]

Kan det vara vevaxelgivaren som gett upp?

Mja, V70in har jag haft i 12 år så n[…]