Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av daSea
#906068
Mötte en ny XC90 i centrala Borås idag. Den hade precis svängt av motorvägen. Bilen var folierad i något Zebra-liknande svart-vitt konstigt mönster. Till och med det nya emblemet fram i grillen var folierat. Men eftersom inga andra maskeringsförsök var påbyggda som det är på tidiga testbilar så såg man direkt den nya karossen. Maffig säger jag bara! Mötte bara den i långsam fart i en rondell... men den väcker helt klart ett stort vill-ha-begär... Synd att man inte har ett överflöd av pengar på kontot...
Användarvisningsbild
av grillchips
#906080
Kul! Måste erkänna att jag kikar extra noga utmed vägarna numera ifall man mot all förmodan skulle få syn på en demokärra eller liknande. De börjar väl levereras Första kvartalet '15 om jag minns rätt?
av para
#906331
Mötte en svart helt omaskerad i förra veckan. Hajade direkt till när jag såg tors-hammare-strålkastarna.
Detta var i Hjällbo av alla ställen...(typ Rosengård/Rinkeby fast Göteborg).
Har tidigare mött den maskerade med svarta paneler på gråbovägen åt samma håll
Användarvisningsbild
av grillchips
#912903
Oj, den såg ordentligt baktung ut. Och på tal om baken, fy vad jag inte gillar linjerna när man ser den i profil. Tvi.

(Men välkommen till forumet för tusan!)
av Amli
#912946
Ja, den såg rejält lastad ut. Men kul att se den i en annan miljö än riggade imagebilder!
Jag mötte en på motorvägen i förra veckan som var täckt. Men lyktorna har hög igenkänningsfaktor :)
av Glenn3
#913116
Håller med om att den såg lite baktung ut men det kan ju vara att dom testar luftfjädringen eller nåt för den var knappast fullastad! Den såg dock väldigt fräck ut, utan att vara pimpad BMW fräck för det! Kan ju iofs vara nyhetens behag också!
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9

Kolla trycvärden och temperaturer på en[…]

Nästa elbil från Volvo?

I carup står det att Volvo ska presentera n&[…]

Superkort klipp men så här ser det ut f[…]

Hamnat i världens undergång. Ullared en[…]