Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Snowie
#891513
Linqid skrev:
joel80 skrev:Jag har hört att V90 ska starta på runt 560k... i basversionen.

Då går den nog bort helt som tjänstebil för många..
560k för en V90 D4? Det har jag mycket svårt att tro på...

Instämmer, 560k för en motsvarande D6 kan jag tänka mig att de ligger i de prisspannet.
Antar att en sådan bil skulle matchas mot BMW 5 serien.
av para
#891523
PFA skrev:Kanske har missat något, men varför lågt förmånsvärde? Hur lågt? Sedan lär ju inte den "normale" tjänste-/förmånsbilsföraren kunna få in den inom de ramar man har att röra sig med. Antar jag.
Allt är ju relativt men så ruskigt lågt kan det inte bli.
Skulle priset ligga på 500tusen är förmånsvärdet 7100kr/mån
En hybridvariant med motsvarande utrustning får väl 16tusen rabatt och hamnar då på 5800kr/mån.

Motsvarande siffror för nybilspris på 600tusen ger förmånsvärde på 8900kr resp 7600kr per månad
Användarvisningsbild
av kave
#891658
Nä, det ska ju bli plugin hybrid. Då skall förmånsvärdet först ner till jämförbar bil och sen ner med 40%.
Mig veterligen finns det ingen som just nu har laddhybrid på en bil som konkurrerar med XC90.
Mitsibishi har väl någon variant, men den räknar jag inte med.
av para
#891668
kave skrev:Nä, det ska ju bli plugin hybrid. Då skall förmånsvärdet först ner till jämförbar bil och sen ner med 40%.
Mig veterligen finns det ingen som just nu har laddhybrid på en bil som konkurrerar med XC90.
Mitsibishi har väl någon variant, men den räknar jag inte med.
det är inte 40% nedsättning! finns ett tak på 16tusen per år, (1333kr/mån)

jämförbar bil blir ju en vanlig xc90 utan plugin, typ D4 /D5 eller vad dom nu ska heta och en sån lär väl kosta runt 500-600 tusen
av Amli
#892898
Jag har inte varit på forumet på år och dag och det är möjligt att det har skrivit om det tidigare...

Men blir alla modeller plug-in hybrider? Jag har förstått det att bara blir T8 och D5 som kommer med de alternativet. Det blir väl således även bara dessa som kommer kunna få ett lägre förmånsvärde? Dessa två lär dessutom bli rejält dyra.

Kommer för övrigt D5 och D4 vara 4-cylindriga nu i samband med nya XC90?
av AnteF
#892907
Amli skrev:Jag har inte varit på forumet på år och dag och det är möjligt att det har skrivit om det tidigare...

Men blir alla modeller plug-in hybrider? Jag har förstått det att bara blir T8 och D5 som kommer med de alternativet. Det blir väl således även bara dessa som kommer kunna få ett lägre förmånsvärde? Dessa två lär dessutom bli rejält dyra.

Kommer för övrigt D5 och D4 vara 4-cylindriga nu i samband med nya XC90?
D5 är utan hybridteknik. Endast T8 har hybridteknik såvitt jag vet till en början. Men visst vore en D6 fin.
Användarvisningsbild
av Snowie
#892932
kave skrev:Jag hade fel, priset blir inte som X5, volvon blir ännu dyrare.
Huha

Hur tänkte du nu?.. priset på XC90 börjar på 498.000kr.
billigaste X5an som säljs är 568.000kr
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13

Ja killar och tjejer. Då behöver jag br[…]

Golv v90

Baserat på vad du beskrivit hade jag i din s[…]

Passar dessa fälgar

De passar och har sett flertalet S/V60 Cross Count[…]

Bilen klagar hela tiden på låg batt[…]