- tis 31 jan 2017, 15:54
#1145665
Och sen är det i alla fall så för mig att om jag hade betalat >600k för en Volvo så skulle jag ha högre krav på att mjukvaror osv fungerar än om jag hade köpt en Lada Niva.
Det är tur för Volvo att det finns de som tycker att det är helt naturligt att ladda batteriet på deras nya modeller varje natt.
least skrev:@sprattlas, att du inte vill prova att ladda upp ett batteri för att den vägen ta reda på om det faktiskt är låg spänning eller om det är ett mjukvarufel som orsakar falsklarm är helt upp till dig.Men om du läser alla inläggen här så ser du felet inträffar även då batteriet bör vara tillräckligt laddat, både efter att det nyligen blivit laddat och efter långresor. Värmaren startar kanske första gången efter en fulladdning och sen fungerar det inte efterföljande gånger. Så "ladda batteriet över natten" ska inte vara lösningen på problemen folk upplever. Det kanske man bör göra max en gång i månaden under vintern vid extrema fall.
Jag hade i alla fall provat att ladda för att se om felet försvinner.
Mjukvaran vet inte om den sitter i en billig eller dyr bil, vad nu bilens pris har med detta att göra.
Och sen är det i alla fall så för mig att om jag hade betalat >600k för en Volvo så skulle jag ha högre krav på att mjukvaror osv fungerar än om jag hade köpt en Lada Niva.
Det är tur för Volvo att det finns de som tycker att det är helt naturligt att ladda batteriet på deras nya modeller varje natt.