Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1233870
grillchips skrev:
Xanthopteryx skrev: Vi åkte på semester, långledigt, under sommaren. Så tortyren uteblev eftersom beräknad leverans ändå var innan vi kom hem.
Smart ändå! :D
Vi är mitt uppe i lägenhetsförsäljning och husköp så det är mycket annat att tänka på dessa veckor, men ändå! Ivrig till tusen.
Thats life :-)-)
#1233896
CuteLunatic skrev:
grillchips skrev:Bild

Hej o hå! :lol:
Det närmar sig. Jag uppdaterar min volvo typ 5 ggr om dagen.... :shock: den bör slå om till byggd när som helst tycker jag..

Det här känns ju märkligt. Varför står det 4 veckor för mig också men ”endast” lev v. 12 (och inte 13)?

Ringde säljaren idag som sa att han trodde de skulle få den onsd 7/3, för att därefter vänta på skyltarna och monteringen av dem. Han sa att jag nog får den veckan efter (v11), men ngn som vet hur lång tid skyltarna brukar ta? Jag har inget extra ö.h.t som ska på hos handlaren. Om den kommer rill dem onsd 7/3, är det för mkt att hoppas på en chans att få den samma vecka, fred 5/7? Ursprunglig sista datum för ändring, 15/2, tidigarelades ca 20/1 till 8/2.

Ursprunglig lev vecka v13. Beställde den 27/10, D3 fwd, business adv., park.sensorer fram/bak, VOC, genom ändring av redan lagd beställning av handlare av D3 4wd business, VOC, innan ändring var prel. Lev. Precis innan jul.-18
Bilagor
B63D3171-3713-4D72-B129-6F8EB60C0C9F.png
B63D3171-3713-4D72-B129-6F8EB60C0C9F.png (502.51 KiB) Visad 546 gånger
#1233897
Smillan1000: anledningen till att antal veckor kvar kan skiljas åt lite beror på att respektive konto uppdateras olika dagar. Mitt konto på min volvo uppdateras varje onsdag kväll, medans en annan med samma leveransvecka som mig kanske får sin uppdaterad varje söndag, och då kan det skilja lite med "veckor kvar" trots samma leveransvecka.
#1233898
Plus, vad jag märkte, att det hänger på När i veckan man beräknas få bilen. En måndag eller fredag är liksom ganska långt ifrån varandra.
Sedan står det vecka 0 och då är det alltså fortfarande nästan en vecka kvar, bara för att jävlas lite ;-)
(men också för att det ju stämmer, när 7 dagar blir 6 dagar så är det ju inte 1 ecka kvar utan 0 veckor kvar, precis som man inte är 1 år gammal när man är 11 månader gammal).
#1233909
Något som fick mig att reagera (sannolikt helt i onödan, men ändå) var att den igår (måndags) slog om till 4v kvar, den har tidigare vändor slagit om på tisdagar. Har jag tjänat in en dag i produktionen alltså? :lol:
#1233911
CuteLunatic skrev:
Snart kan du säkert köpa en hybrid då priserna kommer falla, eller t.o.m. en 100% elbil. Det ska jag köpa, den dagen då Volvo släpper en (bör bli 2021) :-)-)

Jag kommer köra logg och lägga up här såklart :)
Volvo har lovar första under nästa år. Jag är i valet och kvalet om jag ska orka vänta.. Har bilbyte i december i år, men visar Volvo en elbil som känns vettig som kommer ut under 2019 kan jag tänka mig att förlänga leasing en jag har nu ett halvår eller år.
Kommer det inget vettigt eller om dom överprisar sig byter jag tyvärr märke hellre än att köpa en till bil med förbränningsmotor. :/
Hyundai Kona eller Ioniq när nästa version kommer. Audis känns trevlig också men där blir det nog nästan Teslapris.

Mitt hopp står ändå till Volvo och 2019.. Vi får se vad som händer under året. :)
#1233927
grillchips skrev:Något som fick mig att reagera (sannolikt helt i onödan, men ändå) var att den igår (måndags) slog om till 4v kvar, den har tidigare vändor slagit om på tisdagar. Har jag tjänat in en dag i produktionen alltså? :lol:
Det kan d mycket väl ha gjort!
Och i morgon tappar du en dag igen. ;-)
Vårat hattade också en hel del ibland.
#1233936
orka skrev:
v90cc.PNG
Sitter och skapar DDos-larm hos Volvo med alla tryck på F5
Hur länge är 2 veckor egentligen?
En evighet!
Men mars kan nog bli nya julafton.
Rätt OK väntetid, la order 30/11.
Första lev.vecka var 12, så det har gått åt rätt hall.
Nu har den alltså stått en vecka på Torslanda, den kommer ju dra Kal å Ada-skämt första halvåret 8)
#1234346
Äntligen hände det nåt,har haft vecka 12 som leverans vecka från början, min Volvo hade inte blivit uppdaterad sen 7/2 så jag ringde försäljaren igår och undrade om status på bilen. Hon sa att dom skulle ha bilen 5/3 och vi bokade leverans till den 16/3. när jag efter samtalet kollade status så stod det fortfarande orderlagt leverans V12 men senast ändrad 21/2 och så idag växlades det till byggt och leverans V11...
Bilagor
Skärmklipp.JPG
Skärmklipp.JPG (20.03 KiB) Visad 485 gånger
  • 1
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 54

Städat i min V70 D3 my-11. Köpte en V90[…]

Borta länge från forumet. Har nyss k&o[…]

Hjälp

Behöver byta denna.hur får man loss den[…]

Framhjulslager V50

Jag har köpt 2st framlager på Biltema m[…]