Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1233487
Hade gummitdutt på XC70. Den reagerade aldrig vid tvätt.

Har touch på XC90. Vid första tvätten undrade jag om den blivit tokig. Låste och låste upp mer eller mindre konstant.

Löstes enkelt genom att antigen lägga nyckeln i bilen, eller några meter från bilen. Bägge sätten fungerar. :wink:
#1233563
Det borde finnas en ikon i Sensus som heter Tvättläge som tillfälligt stänger av låsfunktionen på samma sätt som man kan välja serviceposition på vindrutetorkarna.
#1233590
Cokeisit skrev:Det borde finnas en ikon i Sensus som heter Tvättläge som tillfälligt stänger av låsfunktionen på samma sätt som man kan välja serviceposition på vindrutetorkarna.
Tänkte också på det. Men jag antar att det skulle bli problem ifall man har den lilla nyckeln (utan knappar).
#1233623
Derank skrev:
joel80 skrev:Derank, har du en rätt ny bil med keyless och touch-handtag?
Spolar man med högtryck mot ett sånt och har nyckeln i fickan så låser bilen eller låser upp.
2016 xc60 keyless. Kanske bara haft tur då.

Skickat från min SM-A500FU via Tapatalk
Xc60 har inte touch på sin keyless, de har den ur gamla gummi knappen att låsa upp med :D
#1233628
x74 skrev:
Derank skrev:
joel80 skrev:Derank, har du en rätt ny bil med keyless och touch-handtag?
Spolar man med högtryck mot ett sånt och har nyckeln i fickan så låser bilen eller låser upp.
2016 xc60 keyless. Kanske bara haft tur då.

Skickat från min SM-A500FU via Tapatalk
Xc60 har inte touch på sin keyless, de har den ur gamla gummi knappen att låsa upp med :D
...vilken är mycket bättre. Hade det på min V50, fungerade alltid klanderfritt.

Haha, ok.. jeg er ikke alene. Her ser jeg at n&osl[…]

12,7 är det i ett fulladat batteri., 12,4 ca,[…]

Vi som beställt EX90

Nu verkar det som sista hindret är bortrö[…]

Kan vara svårt att se på kanten p&arin[…]