Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1217885
Fall skrev:
Rcohle skrev:
fkullberg skrev: Vad blev det och när bestälde du? :D
D4 momentum. Business advanced, drag, klimatpaket plus lite annat. Beställde början av september tror jag.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Hur avgörs leveranstiden från början?
Är inte bitter ( :D ) men beställde en V90 D3 Business Advanced med liknande tillbehör runt 20 augusti och den låses för ändringar 14/12 och byggs för leverans preliminärt v. 6. Inga excesser i färgval eller så (svart).

Hoppas du är nöjd med bilen!
Ingen aning faktiskt. Att döma av diverse inlägg verkar val av motor, tillbehör etc spela in. Men vad vet jag :)



Skickat från min iPhone med Tapatalk
#1217917
Jag beställde D4 awd V90CC+, business adv, teknik, voc och annat smått i november, fick som första leverans V6 men är ändrat till V4. Så det kommer landa på 10 veckor leveranstid totalt, det är jag nöjd med.

Enligt säljaren är det längre lev tid på vanliga v90, och kortare på CC.
#1218103
Beställde min bil (V90CC PRO D4 AWD AUT) i slutet av September - När jag loggade in på Minvolvo då var prel leverans Vecka 1 2018. Fick mail i morse om att bilen var byggd. Säljaren kollade, den var redan skickad till Gbg från torslanda. Bör landa hos säljaren i slutet på denna vecka eller nästa vecka. Han sa att det var rätt lugnt hos dem framöver, så med lite tur kan jag plocka hem bilen mellan jul och nyår. Om det blir så är det ca 10~ dagar tidigare.
#1218112
Jag fick ut min igår. Supernöjd förutom att de lyckats glömma plugga in släpvagnskontakten som inte fungerar... Annars tycker jag den går minst lika bra som min XC90!
#1218121
douglinds skrev:Beställde min bil (V90CC PRO D4 AWD AUT) i slutet av September - När jag loggade in på Minvolvo då var prel leverans Vecka 1 2018. Fick mail i morse om att bilen var byggd. Säljaren kollade, den var redan skickad till Gbg från torslanda. Bör landa hos säljaren i slutet på denna vecka eller nästa vecka. Han sa att det var rätt lugnt hos dem framöver, så med lite tur kan jag plocka hem bilen mellan jul och nyår. Om det blir så är det ca 10~ dagar tidigare.

Beställde en likadan bil som dig i slutet av September. Står leverans v52 men bilen är ej byggd ännu. Vill verkligen få den iår men det känns mer och mer osannolikt då jag även ska göra Ceramic pro behandling på den innan jag får den.
#1218178
PumbaSvinet skrev:
douglinds skrev:Beställde min bil (V90CC PRO D4 AWD AUT) i slutet av September - När jag loggade in på Minvolvo då var prel leverans Vecka 1 2018. Fick mail i morse om att bilen var byggd. Säljaren kollade, den var redan skickad till Gbg från torslanda. Bör landa hos säljaren i slutet på denna vecka eller nästa vecka. Han sa att det var rätt lugnt hos dem framöver, så med lite tur kan jag plocka hem bilen mellan jul och nyår. Om det blir så är det ca 10~ dagar tidigare.

Beställde en likadan bil som dig i slutet av September. Står leverans v52 men bilen är ej byggd ännu. Vill verkligen få den iår men det känns mer och mer osannolikt då jag även ska göra Ceramic pro behandling på den innan jag får den.
Skumt - Har du någon mer speciell utrustning, fälgar, färg? Detta brukar väl kunna påverka leveranstiden.

Min status har blivit ändrad idag igen på minvolvo - Har gått från "byggd" till "På väg till din volvohandlare". Så nu är det på gång! Bara hålla tummarna på att din blir byggd här i veckan också.

Vilka ska utföra ceramic pro behandlingen åt dig? Själv kommer jag låna en polares tvätthall och göra en fullrekond och lägga på lacksskydd själv, som den bilvårdsnörden man är. Har till och med krävt att få bilen levererad orekondad, med all plast/skydd på, samt ej få framskylten ditskruvad.
#1218187
douglinds skrev:
PumbaSvinet skrev:
douglinds skrev:Beställde min bil (V90CC PRO D4 AWD AUT) i slutet av September - När jag loggade in på Minvolvo då var prel leverans Vecka 1 2018. Fick mail i morse om att bilen var byggd. Säljaren kollade, den var redan skickad till Gbg från torslanda. Bör landa hos säljaren i slutet på denna vecka eller nästa vecka. Han sa att det var rätt lugnt hos dem framöver, så med lite tur kan jag plocka hem bilen mellan jul och nyår. Om det blir så är det ca 10~ dagar tidigare.

Beställde en likadan bil som dig i slutet av September. Står leverans v52 men bilen är ej byggd ännu. Vill verkligen få den iår men det känns mer och mer osannolikt då jag även ska göra Ceramic pro behandling på den innan jag får den.
Skumt - Har du någon mer speciell utrustning, fälgar, färg? Detta brukar väl kunna påverka leveranstiden.

Min status har blivit ändrad idag igen på minvolvo - Har gått från "byggd" till "På väg till din volvohandlare". Så nu är det på gång! Bara hålla tummarna på att din blir byggd här i veckan också.

Vilka ska utföra ceramic pro behandlingen åt dig? Själv kommer jag låna en polares tvätthall och göra en fullrekond och lägga på lacksskydd själv, som den bilvårdsnörden man är. Har till och med krävt att få bilen levererad orekondad, med all plast/skydd på, samt ej få framskylten ditskruvad.
Har följande extrautrustning förrutom pro automat.

Subwoofer
HUD
Drag
Smartphone integration
Klimatp voc

Bor i Härnösand så kan ju ioförsig ha med att de vill samköra leveranser som ska hit upp.

Bilbolaget där jag beställde bilen har samarbete med Ditec. De är även de som färdigställer den innan leveransen så det känns bra att bilen inte behöver stå ute i nån snöstorm mellan leverans och behandling.
Rätt dyrt med Ceramic ultra (7000kr) men tror det blir bra med solid svart.
#1218685
Har också en V90CC Pro D4 AWD beställd sedan i slutet på Sept. Har haft v.4 som leveransvecka hela vägen så här långt. Får se om det justeras något nu när det börjar närma sig.

Ska bli riktigt kul. Lång väntan bara..
  • 1
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 54

Make dating stress-free and enjoyable with the bes[…]

Dåliga lödningar i LSM (ligt switch mod[…]

Volvo v60 2022 plåtskada

Ja men precis, det är ingen färg lä[…]

Service

Vet brorsan skulle ha storservice på sin XC6[…]