Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Sleeper
#1204249
Det här är ju otroligt. Känslan man fått sedan V90 började rulla på gatorna - att den ser baktung ut - är alltså helt korrekt och mätbar. Vilken jäkla miss
Användarvisningsbild
av titanium
#1204959
Helt klart för hög fram.
Nu i dagarna går det ju reklamfilm med Zlatan och V90:n Den bilen är helt rak och ser aningen sänkt ut.
Jag har just mätt avståndet från mark till skärmkant på min R-modell och den är 70,5 bak och 71,8 fram. Ser inte bra ut.
Hur ser det ut för er andra som har R-modell?
av SundanceKid
#1205020
Eritom skrev:Bild Bild Bild

Min er senket 20mm med Eibach Pro kit om noen har vurdert dette settet :-)
Vad kostar det att lämna in för sänkning med t ex dessa?

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
av Djungelbrand
#1205270
SundanceKid skrev:
Eritom skrev:Bild Bild Bild

Min er senket 20mm med Eibach Pro kit om noen har vurdert dette settet :-)
Vad kostar det att lämna in för sänkning med t ex dessa?

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
Ser ju ut riktigt bra ut! Blir bilen mycket hårdare efter sänkning? Kränger den mindre? Vad har du för storlek på fålgarna? Är det inte 21” så ser det ju nästan tight ut med 21”.

@Titanium
Så det skiljer lika mycket på en R-design alltså.. ska mäta min från marken till skärmkant för mer exakta mått, låte svårt att mäta från skärmkant till däcket men jag fick ju minst 1 cm skillnad.

Väntar fortf på svar från Volvo efter att ha skickat över lite pressbilder och bild på min egen. Det är verkligen stor skillnad!
Användarvisningsbild
av titanium
#1205282
@Titanium
Så det skiljer lika mycket på en R-design alltså.. ska mäta min från marken till skärmkant för mer exakta mått, låte svårt att mäta från skärmkant till däcket men jag fick ju minst 1 cm skillnad.


Ja, då beror det iaf inte på fjädrarna som ju är kortare på en R. Eller?
På min skiljer det nästan 2 cm.
Spännande att få veta vad du får för svar ifrån Volvo om höjden!
av Xanthopteryx
#1205288
Bild

Såhär ser vår ut. Jag tycker det snarare ser ut som att den sluttar svagt uppåt. Har inte mätt något dock, men frugan håller med: Den ser i allafall högre ut bak.

Kan inte ni andra lägga upp rena sidobilder så man ser hur det faktiskt ser ut?

V90, 2018, hämtad september 2017.
Senast redigerad av 1 Xanthopteryx, redigerad totalt 0 gånger.
av Djungelbrand
#1205307
Bra idé ang att lägga upp lite fler sidobilder! Skriv gärna årsmodelle eller när bilen är tillverkad. Kan det vara något man åtgärdat på senare modeller kanske? Min är bland dom första.
Användarvisningsbild
av thread
#1205309
Kanske helt off-topic, men...

Min V90 R-Design hade transportsäkringarna kvar i framvagnen vid leverans vilket verkligen gjorde att den var märkbart högre framtill. Jag har även läst om en hel del andra som råkat ut för samma sak. Efter att verkstaden fått skämmas lite och när de åtgärdat saken så känns och ser min bil bra ut enligt mig. Har inte mätt avstånden dock.

Som jag förstått det så är det bara R-Design som har transportsäkringar i fjädringen vid transport från fabrik.
Användarvisningsbild
av Eritom
#1205422
Djungelbrand skrev:
Ser ju ut riktigt bra ut! Blir bilen mycket hårdare efter sänkning? Kränger den mindre? Vad har du för storlek på fålgarna? Är det inte 21” så ser det ju nästan tight ut med 21”.
Takk for det!

Bilen er litt fastere foran, men bak er det jo samme fjær ;-) Jeg opplever bilen litt mer sporty å kjøre med disse fjærene. Siden jeg har en Inscription er den jo veldig myk originalt... dessuten er 2cm lavere veldig lite, så det er ikke behov for så hard fjæring ;-)

Jeg har 21", ja. Med 255/30-21 gummi.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 27

Längesedan man skrev här... Plockade ut[…]

Stigande tomgång.

Min tomgång stiger vart efter motorn blir va[…]

Det är heller inte alltför ovanligt att […]

Har du certifikat så vet jag att Volmat s&au[…]