Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1189848
dfa skrev:
fmcarv skrev:Köp iPhone och använd CarPlay. Funkar fint
troll

Problemet är väl som Volvojesus skriver att AA inte går att eftermontera vad jag har hört tidigare i år av min tekniker ( ~mars 20017)
Själva mobilappen har jag testat att köra via APK mirror (Nexus 5X) och den funkade fint, men har du inte AA i bilen från fabrik gör det inte mycket nytta.
Det kommer... Var så lugn.

Skickat från min Nexus 6P via Tapatalk
av raven76
#1191573
Jag har nu kört med AA och Waze på några turer. Det fungerar utmärkt. Röstsökning av gatunamn fungerar om man helt enkelt bara säger gatunamnet och skippar "sök" framför. Det har buggat ur en gång så att hela navigeringen slutat fungera (Den hängde sig precis vid uppstart), så jag var tvungen att starta om AA. Är mycket nöjd med lösningen i övrigt.
av dfa
#1195061
raolss skrev:Kanske något som redan sagts men Android Auto krävde uppdatering av bilens mjukvara på min V90 levererad i oktober 2016.
Har du fått det installerat i efterhand?
av raolss
#1195077
dfa skrev:
raolss skrev:Kanske något som redan sagts men Android Auto krävde uppdatering av bilens mjukvara på min V90 levererad i oktober 2016.
Har du fått det installerat i efterhand?
Jag hade det installerat från start och då funkade Apple CarPlay men Android Auto började först att funka efter att bilens mjukvara uppdaterats. Fick då också den nya look and feel för infotainmentsystemet.
#1196036
Så du har alltså fungerande Android auto efter att din V90 uppdaterats? Jag har android auto valbart på sensus displayen men ingen kontakt. Får bara att det startar men det händer inget...
Hm...
av raolss
#1196039
trumskolan skrev:Så du har alltså fungerande Android auto efter att din V90 uppdaterats? Jag har android auto valbart på sensus displayen men ingen kontakt. Får bara att det startar men det händer inget...
Hm...
Jag har ju installerat APK för Android Auto manuellt, om det är det som gör att det inte funkar för dig.
av Fatsug
#1196053
Fick min bil för en vecka sen. Android auto fungerar jätte bra.
Minus att det blir ingen guidning på HUD och skärmen bakom ratten.
Plus är att Google maps är mycket bättre än Volvo GPS.
Användarvisningsbild
av Derank
#1196062
Maps är helt outstanding, skulle vara standard i alal bilar, det spöar ju allt och alla med hästlängder
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10

Dåliga lödningar i LSM (ligt switch mod[…]

Volvo v60 2022 plåtskada

Ja men precis, det är ingen färg lä[…]

Service

Vet brorsan skulle ha storservice på sin XC6[…]

Felkodsläsare vida

Enheten du söker kallas DICE och finns p&arin[…]