Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1181203
Jag hade samma fel (tror jag), fick lämna in bilen för uppdatering av "styrenhet"...
Mina symptom var att de appar jag försökte ladda ner blev pausade direkt... men du kanske inte ens kommer åt att se apparna?
#1181211
Göranson skrev:Jag hade samma fel (tror jag), fick lämna in bilen för uppdatering av "styrenhet"...
Mina symptom var att de appar jag försökte ladda ner blev pausade direkt... men du kanske inte ens kommer åt att se apparna?
Nej det bara "tänker" och efter ett tag slutar det så står det Ingen Åtkomst till tjänaten.
#1181240
De har ju problem med 2018 års modell. Vi provade på min bil när jag hämtade den i måndags och då funkade det. Då körde vi via wifi-hotspot på mobilen
Användarvisningsbild
av bjornw
#1181290
Har hänt några gånger för mig också, upplever att det har att göra med att nätet inte varit igång när download center (DLC) startar. Tex om DLC är igång direkt när bilen startas, det tar ju några sekunder för modemet att vakna. Om jag väntat med att starta DLC tills modemet/blåtand verkligen är igång (testa med tex väder) har det fungerat varje gång.
#1181451
Elektrikern84 skrev:Fungerar nu. Helt plötsligt. Var väl ett tillfälligt stopp!
Samma för mig in i min V90 T8, plötsligt trillade Spotify in i bilen efter några dagars problem. Någon som vet vad för fel som var trasigt på Hisingen?
#1182258
Jag har samma problem just nu. Skulle uppdatera spotify men inget händer, och nu när jag ska uppdatera så pausas det och jag blir utslängd "Ingen anslutning" varit så i ca 2 dagar. Någon som vet vad det kan vara? :cry:
Användarvisningsbild
av RilleS
#1182288
Ja, det är verkligen till och från. Enligt verkstaden är det något fel centralt, de sade något om någon server som strulade.
Ungefär varannan gång man startar bilen blir det ingen anslutning.

Har du ungefär samma uppskattad räckvidd[…]

Hylsan i vinkel vx

Den kanske passar på äldre?

Tät vevhusventilation?

Absolut inte vanligt. Kan inte minnas att jag bytt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev där[…]