Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av snepo
#1175506
TommyP86 skrev:
AndS skrev:Flajjan är nog inte så "objektiv" utan har hamnat i en situation där han letar efter "fel", så ta vad som skrivs med en nypa salt :wink:
Har läst inläggen i flera trådar och vår V90CC som hämtades ut i februari bara rullar på utan problem, endast inne för kontroll och byte av skruvar i krockgardinerna.
Man kan ans en viss negativitet ja. Ungefär som en vän som köpte en M550d ny. Han körde totalt under hela leasingperioden med den ca 4 månader. Resten av tiden stod den på verkstad, och ändå var den lika trasig som dag ett. Den var betydligt dyrare än en sketen v90cc också för den delen. Värdelös kundbehandling, huvudet i sanden och samma fel gång efter gång. Måndagsex, trodde vi. Ända tills nästa vän köpte en vanlig 530d xDrive och alla felen kom som i repris.
Gräset är inte grönare på andra sidan.
Valde fel märke. Finns bättre tyska märken
Användarvisningsbild
av snepo
#1175525
Hade MB E350 -06. Bytte till S80 2,4d 2010. Hade den 11 månader,sålde den. Förmodligen en av de sämsta bilarna jag haft. Köpte Mb igen E280 -06 Nöjd
av Flajjan
#1175539
AndS skrev:Flajjan är nog inte så "objektiv" utan har hamnat i en situation där han letar efter "fel", så ta vad som skrivs med en nypa salt :wink:
Har läst inläggen i flera trådar och vår V90CC som hämtades ut i februari bara rullar på utan problem, endast inne för kontroll och byte av skruvar i krockgardinerna.
Nja.

Leta efter fel är inget jag sysslar med, har fullt av annat i mitt liv. Däremot påminns jag helatiden hur illa jag sitter eftersom ryggproblemen bara blir värre ju längre tid jag har bilen.

Här är en lite film om hur härligt det låter i bilen.



Man behöver inte "leta" för att hör hur irriterande det är att åka i bilen.
Användarvisningsbild
av TommyP86
#1175540
snepo skrev:
TommyP86 skrev:
AndS skrev:Flajjan är nog inte så "objektiv" utan har hamnat i en situation där han letar efter "fel", så ta vad som skrivs med en nypa salt :wink:
Har läst inläggen i flera trådar och vår V90CC som hämtades ut i februari bara rullar på utan problem, endast inne för kontroll och byte av skruvar i krockgardinerna.
Man kan ans en viss negativitet ja. Ungefär som en vän som köpte en M550d ny. Han körde totalt under hela leasingperioden med den ca 4 månader. Resten av tiden stod den på verkstad, och ändå var den lika trasig som dag ett. Den var betydligt dyrare än en sketen v90cc också för den delen. Värdelös kundbehandling, huvudet i sanden och samma fel gång efter gång. Måndagsex, trodde vi. Ända tills nästa vän köpte en vanlig 530d xDrive och alla felen kom som i repris.
Gräset är inte grönare på andra sidan.
Valde fel märke. Finns bättre tyska märken
Stjärn-opel eller vanlig opel?
Du ska vara glad att du inte har en w212 e350 bensin du.
av kmi
#1175549
Må være et mandags eksemplar det du har fått.
Jeg havde aldrig accepteret dette og hvis ikke fejlene kunne udbedres havde jeg bedt om en ny bil!

Det sagt så er min V90 CC den bedste og mest fejlfrie Volvo jeg nogensinde har haft. Det er faktisk næsten ikke som at det er en volvo :)

Flajjan skrev:
AndS skrev:Flajjan är nog inte så "objektiv" utan har hamnat i en situation där han letar efter "fel", så ta vad som skrivs med en nypa salt :wink:
Har läst inläggen i flera trådar och vår V90CC som hämtades ut i februari bara rullar på utan problem, endast inne för kontroll och byte av skruvar i krockgardinerna.
Nja.

Leta efter fel är inget jag sysslar med, har fullt av annat i mitt liv. Däremot påminns jag helatiden hur illa jag sitter eftersom ryggproblemen bara blir värre ju längre tid jag har bilen.

Här är en lite film om hur härligt det låter i bilen.



Man behöver inte "leta" för att hör hur irriterande det är att åka i bilen.
Användarvisningsbild
av Perra83
#1175550
SundanceKid skrev:Helt sjukt ju
Minst sagt!
Ja hade lämnat in bilen och inte hämtat den innan den va tyst.

Med ryggproblem är det väldigt viktigt att prova ordentligt innan köp.
Användarvisningsbild
av Racetwin2
#1175669
För att fullt ut vara premium maste du ha både produkt och kundservice som är premium. Kundervicen skulle jag våga säga är viktigare än produkten förutsatt att produkten har en basnivå som kvalificerar för premium.

Volvo har nu en produkt som är premium. Jag harV90:n och måste säga att den är riktigt, riktigt bra.

I dag och i dag men v70 D5 2010'an har ståt[…]

Köpråd V60 etanol

@AnnaHelena , Både och, har den fått […]

Bruten fjäder framvagn

Vanligt med brusten vänster fjäder p&ari[…]

Vindrutetorkarmotor

Jag har vdb länken förut, men här[…]