Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av barcusmrandt
#1159843
Herregud hur lång tid ska det ta att fixa de där problemen! Det har ju varit känt hur länge som helst att de har haft kvalitetsproblem med inpassning av dörrar och paneler. Det känns som det är nåt som borde kunna fixas på timmen; sätt en snubbe sist på produktionsbandet som kollar det, kör inte iväg bilen innan det ser bra ut. Djises! Skärpning volvo, vi betalar mycket för dessa bilar. Själv betalar jag nästan 900 för min, försöker de lämna ut den till mig med sånna problem så vet jag inte vad jag kommer göra!
av FilipDjurberg
#1159997
barcusmrandt skrev:Herregud hur lång tid ska det ta att fixa de där problemen! Det har ju varit känt hur länge som helst att de har haft kvalitetsproblem med inpassning av dörrar och paneler. Det känns som det är nåt som borde kunna fixas på timmen; sätt en snubbe sist på produktionsbandet som kollar det, kör inte iväg bilen innan det ser bra ut. Djises! Skärpning volvo, vi betalar mycket för dessa bilar. Själv betalar jag nästan 900 för min, försöker de lämna ut den till mig med sånna problem så vet jag inte vad jag kommer göra!

Jag ska gå och inspektera varenda liten j*vla detalj på bilen när den kommer, minsta fel så vägrar jag hämta ut. Betalar man såpass mycket som vi gör nu så ska det _INTE_ finnas några fel. :-O)
av liketlever
#1160705
Nyligen fått min efterlängtade bil levererad i eftermiddags. Allt gick bra förardörren var perfekt justerad.
Bild

Skickat från min D6603 via Tapatalk
av Jacobsson
#1160710
Snyggt!
Ett tips innan leverans, skicka en lista på allt som ni tänker gå igenom innan så bilfirman kan gå igenom det själva så slipper ni extra krångel!
av SundanceKid
#1160712
Jacobsson skrev:Snyggt!
Ett tips innan leverans, skicka en lista på allt som ni tänker gå igenom innan så bilfirman kan gå igenom det själva så slipper ni extra krångel!
Så gjorde jag. Funkade perfekt!

Skickat från min Iphone
Användarvisningsbild
av Wibe
#1160713
SundanceKid skrev:
Jacobsson skrev:Snyggt!
Ett tips innan leverans, skicka en lista på allt som ni tänker gå igenom innan så bilfirman kan gå igenom det själva så slipper ni extra krångel!
Så gjorde jag. Funkade perfekt!

Skickat från min Iphone
Kan någon snäll själ dela den lista som ni skickade innan?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av FilipDjurberg
#1160715
Wibe skrev:
SundanceKid skrev:
Jacobsson skrev:Snyggt!
Ett tips innan leverans, skicka en lista på allt som ni tänker gå igenom innan så bilfirman kan gå igenom det själva så slipper ni extra krångel!
Så gjorde jag. Funkade perfekt!

Skickat från min Iphone
Kan någon snäll själ dela den lista som ni skickade innan?


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Hade varit tacksam för denna lista jag också!!
av barcusmrandt
#1160719
FilipDjurberg skrev:
Wibe skrev:
SundanceKid skrev: Så gjorde jag. Funkade perfekt!

Skickat från min Iphone
Kan någon snäll själ dela den lista som ni skickade innan?


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Hade varit tacksam för denna lista jag också!!
Plus på den!
av dfa
#1160724
Det skall sitta en plastkåpa över muttern som fäster bakre vindrutetorkaren. Vågar inte ta gift på om jag hade den vid leverans av min V90 eller inte, men upptäckte efter någon vecka att den saknades. ( Testade att rycka loss den som sitter på våran v40 cc och den passade rakt av, så plastkåpan verkar inte vara V90-specifik, som tröst om man saknar den, utan lätt att få tag på)
Fick en ny som min kompis i verkstaden hade ett par liggande och enligt honom var jag inte den första som frågade efter en, så det kan vara värt att kolla att denna plastbit verkligen sitter på vid leverans.
av Jelemik
#1162990
Tjenare
Jag blir tokig på att inte kunna välja.
Har beställt en V90R design Passion red D4 AWD.
Tonade rutor och 19".
Men färgvalet velar jag med samt 19" vill ha komfort men ändå inte så för små ut.
Någon som har en bild på en sådan ?
Vill ha en färg som inte syns så mycket därför röd kommer även foliera lister och grill svart ev taket också i svart vad tror ni om det?
  • 1
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 39

@lennarte , Nu har jag monterat nya givaren och[…]

Bakaxel Duett (Äkta EPA) utväxling

Nu får man leta i det bakre arkivet är […]

Däck tryck

Detta gäller V60 från årsmodell 2[…]

S80 T6 AWD -08

Hej igen Artnummer: SA23030911. Menar jag fick 20%[…]