Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1129363
Jag vill också vara med och leka!
Efter tre år i BMW är det ÄNTLIGEN dags att byta till en riktig bil igen.

Grundkraven var följande:
- Premiumsegmentet
- Svart
- 7,5pbb (något jag lyckades få bilansvarig att tumma något på :) )

För det fick jag följande:
- V90 D3 Business inkl. all standardutrustning
- Automat 6-vxl
- Kinetic
- Klimatpaketet
- VOC
- Intellisafe Surround
- In/ut speglar aut. avbländande
- Park Assist
- El-lucka bak

Toti: 345' (saknar avtal och övriga rabatter då alla tidigare tjänstefordon på företaget vart BMW)
Leverans prel. i april/maj.

Naturligtvis drömmer man ju en fullsmetad bil men efter förutsättningarna kommer jag ha den mest kompletta bilen på företaget är jag övertygad om så jag är nöjd!

(PS: Slutstriden stod mot en 520D xdrive touring comfort exkl. allt jag egentligen värdesätter som typ addaptiva farthållaren, bra ljud och större skärmar men med större motor så för mig ett ganska enkelt val som inte kör snabbare än 120km/h ändå.)

Ha de fint!
#1131615
Tänk vad skönt det är att få erkänna att man hade fel ibland :D Nu är rattvärme tillagt på min beställning! Äntligen så kunde säljaren få reda på att de ska fungera med rattvärme och R-design ratt. Han hade fått ringa till volvo igen och fick denna gång svaret jag ville höra. Konstigt att sådan information om ändringar inte går ut till säljarna omedelbart. De verkar dock som att de inte ligger i säljarens system som en godkänd kombination, lät som att han hade haft problem att lägga in ändringen på beställningen.
#1131671
volvo90r skrev:Tänk vad skönt det är att få erkänna att man hade fel ibland :D Nu är rattvärme tillagt på min beställning! Äntligen så kunde säljaren få reda på att de ska fungera med rattvärme och R-design ratt. Han hade fått ringa till volvo igen och fick denna gång svaret jag ville höra. Konstigt att sådan information om ändringar inte går ut till säljarna omedelbart. De verkar dock som att de inte ligger i säljarens system som en godkänd kombination, lät som att han hade haft problem att lägga in ändringen på beställningen.
Konstigt om din säljare inte fick in det i systemet när min säljare klarade det redan i juli. Kanske var SBS bakom spakarna. [WINKING FACE]

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
#1131716
Hagge310 skrev:
volvo90r skrev:Tänk vad skönt det är att få erkänna att man hade fel ibland :D Nu är rattvärme tillagt på min beställning! Äntligen så kunde säljaren få reda på att de ska fungera med rattvärme och R-design ratt. Han hade fått ringa till volvo igen och fick denna gång svaret jag ville höra. Konstigt att sådan information om ändringar inte går ut till säljarna omedelbart. De verkar dock som att de inte ligger i säljarens system som en godkänd kombination, lät som att han hade haft problem att lägga in ändringen på beställningen.
Konstigt om din säljare inte fick in det i systemet när min säljare klarade det redan i juli. Kanske var SBS bakom spakarna. [WINKING FACE]

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
Även en trasig klocka visar rätt ibland. Din säljare hade nog mer tur än talang den här gången
#1131718
Värme i ratten har man kunnat beställa hela tiden, det vi har diskuterat sista tiden har ju varit om det har gått att kombinera med r-design ratten eller ej och där har vi fått olika svar beroende på vem man frågat, ingen vill väl chansa på att få något som man inte vill ha eller ha beställt
#1131913
SundanceKid skrev:Blivit en snackis om värme och r-ratt. Dock har jag meddelat det vid många tillfällen att den kombinationen funkar.
Jag jobbar inom det.

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
Ja, du har ju meddelat om det...
Dock är "involverad i Volvo" och "...jobbar inom det" båda aningen svaga argument. Vad jobbar du inom, kombinationen värme och R-ratt? Du har ju i sådana fall haft goda tillfällen att väga in lite matnyttig information i diskussionen och kanske på sådant sätt kunnat hjälpa oss som det strulat för. Men det har du inte gjort, vilket är något som "volvo90r" också pekade på tidigare.
Så det är klart att vi har fått en "snackis". Först gick det inte att få, sen kom det fram att några fått till det ändå och när det äntligen gick att lägga till i "ByggdinVolvo" var det ändå många av oss som fortfarande blev nekade tillägget hos diverse volvohandlare.
  • 1
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 48

12,7 är det i ett fulladat batteri., 12,4 ca,[…]

Vi som beställt EX90

Nu verkar det som sista hindret är bortrö[…]

Kan vara svårt att se på kanten p&arin[…]

Låter inget kul tur att det löste sig! […]