Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ogren
#1104122
Hur är leveranstiden på V90 T5 nu? Jag har beställt en D3 som beräknas komma i januari men vill egentligen helst ha en bensinare. Min försäljare sa "några månader" det hjälper inte mycket. Är det någon som beställt en T5 nyligen som kan berätta vilken vecka den ska blir klar?
av filippb
#1104126
Jag skulle tro att det beror på när du la din order, byter du motor nu så lär de räkna om så du får datum ungefär som om du hade beställt T5 redan från början. Det är min teori iaf.
#1104133
När jag var spekulant och frågade om leveranstid fick jag November på en T5. Detta var för ca 3 veckor sedan.

Då fick jag höra att T5 hade kortast leveranstid och D3 längst leveranstid.
Användarvisningsbild
av Volvosmurf
#1104205
Samma för mig, en vecka framåt, leverans V41 nu. Beställde i mitten av Mars. Hade hoppas på att det skulle bli lite kortare tid istället.
Beställde en T5 och någon kortare leverans tid har man då inte sett röken av bara längre.
Användarvisningsbild
av sura56
#1104211
Peppar peppar, V.37 än så länge :D
av SundanceKid
#1104215
ogren skrev:Hur är leveranstiden på V90 T5 nu? Jag har beställt en D3 som beräknas komma i januari men vill egentligen helst ha en bensinare. Min försäljare sa "några månader" det hjälper inte mycket. Är det någon som beställt en T5 nyligen som kan berätta vilken vecka den ska blir klar?
Vet du några specifikationer på D3-motorn, förbrukning, skatt, och 0-100 osv? Antar att det är automat du köpt.
av ogren
#1104364
SundanceKid skrev:Vet du några specifikationer på D3-motorn, förbrukning, skatt, och 0-100 osv? Antar att det är automat du köpt.
Inte mer än vad Volvo gått ut med. Den är beställd med manuell låda. 150 hk, 0,44 l/mil. Mest troligt en skattebefriad miljöbil. Men jag är orolig att den kommer att kännas för slö.
av Gorban
#1104389
micketrono skrev:Jag har då fortfarande V38 men det är en D5 så det kan ju bero på det...

Samma här. En D5:a och den har legat på v38 hela tiden.
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13

Monterade in en CarPlay box i bilen. Känns[…]

Dörrlås V-fram

Jo, det var ett kabelbrott. Den klassiska grö[…]

Hej, jag letar efter en lämplig bil till fami[…]

har du provat göra rent sensorn i LMM? an[…]