Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Angarok
#1096061
megaoctane skrev:Selger sa det var feil på bygg din bil. Motoren var den eksakt samme i D3 og D4. Bare effekten var senket.
Vore bra om detta klarades ut ordentligt innan man beställer. När jag var inne hos min säljare och specade en V90 i deras system så blev det olika typbeteckning på automatlådan beroende på om man valde D3 FWD eller D3 AWD. Någon insider som kan sprida lite ljus?
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1096092
Vi får hoppas det är den 6-stegade AW TF-71SC och den är isf inte äldre än den 8-stegade.
av Linqid
#1096121
philipsguy skrev:D3 har den gamla 6-växlade Geartronic medans de andra har den 8-växlade
http://teknikensvarld.se/volvo-v90-d3-k ... re-292027/
Nja, D3 (FWD, ej AWD) har visserligen 6-stegad låda men det är inte "den gamla". Den är lika ny som den 8-stegade, men primärt framtagen för bilar med lägre effekt/vridmoment.
av MTH
#1096315
Jag har också kört några S90, dock bara fullsmetade T6 AWD, och tycker att det är en grym bil sånär som på några missar i inredningen.

Att man inte behöll lösningen för öppning av handskfacket från XC90 förstår jag inte. Nu är knappen bara en dummy och handtaget är plastigt. Saknar också den snygga träpanelen runt knapparna på mittkonsolen, istället sitter där en ful plastpanel som inte har samma nyans som övrig inredning. För att inte tala om de taffliga plast-kromlisterna som sitter vid luftutsläppen i mitten, drar man fingret över dem är kanterna alldeles sträva. Känns Kina-kvalitet precis som luftutsläppen i sig som är veka och ger ett plastigt intryck. Tycker att hela instrumentpanelen ser betydligt snyggare ut och är bättre ihopsatt på XC90.

Annars är det helt klart en fin bil. Övrig inredning är toppklass, den ligger fint på vägen och är komfortabel även med 20" fälgarna. Synd bara att man inte kan få dynförlängning med det vanliga lädret som på XC90 utan måste ta det ömtåliga nappalädret.
av chaffis75
#1096443
Finns de någon som har stött på en s/v90 som är momentum utrustad? Jag skulle vilja se och köra en liter snålare bil då det är en sådan som eventuellt är aktuellt för mig.
Tipsa gärna om vilken handlare det var.

Fredrik

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
Användarvisningsbild
av mgmannen
#1096533
chaffis75 skrev:Finns de någon som har stött på en s/v90 som är momentum utrustad? Jag skulle vilja se och köra en liter snålare bil då det är en sådan som eventuellt är aktuellt för mig.
Tipsa gärna om vilken handlare det var.
Min säljare (Rejmes) kunde bara visa två s90 Inscription. Men det ska komma både D4, Momentum och V90 under augusti. Vecka 33-34 trodde de.
av Gorban
#1096650
För oss som bor i Gbg så har Bilia i Sisjön nu en V90 i hallen som har nappa Amber/charcoal och det svarta taket. Ursnyggt och kul att äntligen få se inredningen jag har beställt.
Bilagor
image.jpeg
image.jpeg (1.45 MiB) Visad 608 gånger
image.jpeg
image.jpeg (1.38 MiB) Visad 590 gånger
Användarvisningsbild
av grillchips
#1096680
Fan va snygga de där panelerna är! Hur upplevs och känns inläggen? Jag har alltid varit en motståndare till dessa trä-varianter för det har bannemej aldrig känts varken bra, snyggt eller lyxigt men här växte ett enormt ha-begär. Även frugan som inte kunde bry sig mindre är helsåld på just de där inläggen.
Användarvisningsbild
av Rillee
#1096699
Var också och klämde på en S90 igår. Gillade vad jag såg men har lite problem med den svarta glansiga plasten på knappar, den blir fort skitig
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Såg på protokollet att du också[…]

Har felkod HCM-B104154, lägesgivarna må[…]

Vi som beställt nya XC60

Jag lade första beställningen 23[…]

Lövets Tesla M3 LR AWD

Nu är jag ju en sådan här gammal […]