Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lövet
#1080297
Trevliga förmånsvärden i UK. 7% av 800tkr ger 56.000kr om året i förmånsvärde...
Användarvisningsbild
av snepo
#1080368
improwise skrev:
snepo skrev:
improwise skrev:Snubblade över ett rätt omfattande test av XC90 T8 vs X5 40e som kanske kan vara av intresse för flera:


http://www.autocar.co.uk/car-news/new-c ... -twin-test
Jämföra BMW med VOLVO inte i samma division
Nä, du har rätt, Volvon verkar av testet att döma vara helt överlägsen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
test är test.Kanske just el/hybrid driften då.Men kvaliteten???????
av improwise
#1080374
snepo skrev:
improwise skrev:
snepo skrev: Jämföra BMW med VOLVO inte i samma division
Nä, du har rätt, Volvon verkar av testet att döma vara helt överlägsen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
test är test.Kanske just el/hybrid driften då.Men kvaliteten???????
Har varken en X5 eller en XC90 själv men det verkar vara ett vanligt generellt argument att BMW har bättre kvalité än Volvo men verkar lite ont om konkreta exempel på det. Iaf vad jag känner till men ge gärna några konkreta exempel.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarvisningsbild
av snepo
#1080387
Hade Merca innan min Volvo,viss skillnad i kvalitet tycker jag.Har kört en del Bmw nyare än 2010.Samma där ,bättre än Volvo.Men det är min känsla efter att kört aoch suttit/använt Bmw.Mercan hade jag i två år,där tycker jag det är stor skillnad mot Volvon jag har nu.Gällande kvalitet
av improwise
#1080403
snepo skrev:Hade Merca innan min Volvo,viss skillnad i kvalitet tycker jag.Har kört en del Bmw nyare än 2010.Samma där ,bättre än Volvo.Men det är min känsla efter att kört aoch suttit/använt Bmw.Mercan hade jag i två år,där tycker jag det är stor skillnad mot Volvon jag har nu.Gällande kvalitet
Och du har en 2015+ XC90 nu då?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Det var i något högre hastigheter ljude[…]

Volvo v60 2022 plåtskada

Hej, Jag har haft bilen på försäkr[…]

Ok, tack så mycket, det ska vi se om vi hitt[…]