Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fjohan82
#1046355
W.A.P.E. skrev:V40 får också T-LED i strålkastaren
:-O) :-)-) :-)-)
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1046363
Haha, jag veeeeet!
Men jag skriver bara det jag fått reda på, nu är det iaf en säljare som sagt det :)
Användarvisningsbild
av grillchips
#1046371
Ja det är ju en enkel väg att gå för att få de enhetliga på så sätt. Frågan är bara om det byggs om i befintliga former av V40s strålkastare eller om hela fronten i samma veva görs om.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1046375
grillchips skrev:Ja det är ju en enkel väg att gå för att få de enhetliga på så sätt. Frågan är bara om det byggs om i befintliga former av V40s strålkastare eller om hela fronten i samma veva görs om.
Man kan ju hoppas att det blir något som liknar detta:

http://2.bp.blogspot.com/-YW9o8CVDO7I/V ... nder-2.jpg

http://2.bp.blogspot.com/-2M9_3k5RHKk/V ... nder-1.jpg
Användarvisningsbild
av xerent
#1047433
Där rök den praktiska bakluckan, ja. Hej då. Får väl hålla hårt i XC70:n tills jag dör eller kommer över detta. Den här ser ut som vilken Audi, BMW eller Mercedes-kombi som helst. Det kanske var det som var meningen också. Säkerligen kommer man säga att denna rymmer fler bagageliter än V70, men jag vågar påstå att den inte är lika praktisk. Tråkigt, Volvo, tråkigt. Tur att man ändå inte har råd att köpa någon. </gnällgubbe>
av Amli
#1047437
Ni som klagar så mycket på att nya V90 numera är så opraktisk, vad fraktar ni och hur ofta fraktar ni det som gör att det är hela skillnaden om det är rak eller sluttande baklucka?

Jag har 3 barn och hade tidigare en A6 Avant (som jag tippar är likvärdig nya V90 i bagageutrymme) och maxade den kanske 2-3 ggr under de drygt 2 åren jag ägde bilen.
av Niclas
#1047476
Jag skulle säga att V70 är extremt bra på att frakta många golfbagar med tillhörande vagnar. Det beror framför allt på bredden men även höjden hela vägen ut. Man får lätt in 4-5 golfbagar och 1-3 vagnar :D
Möjligtvis att E-klass klarar det också, men A6, passat och 5-serien är det bara att glömma det i. De har inte en chans på bredden att fixa det. Tveksam att ens nya Q7:an skulle klara det. V70s 113cm mellan hjulhusen är extremt bra och den blir dessutom ännu bredare ovanför hjulhuset. Skulle nog våga säga att XC90 inte ens klarar bredden hela vägen upp.
Användarvisningsbild
av TommyP86
#1047486
Extremt bra gjort. Jag skulle kunna tänka mej ett liv som hemlös (ett par dagar iaf ) för en T8 R-Design. Det här är en bil som kommer skilja ut sej på vägarna. Allt snack om audi hit, mercedes dit, lutande lucka, är bara gnäll. I min värld jämställer jag det med sista riktiga volvon-köret. Man lämnar något för att bli bättre.
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 34
S/V60 Polestar utan taklucka

My15 startade senare än vad den här &aum[…]

Drekkus, Min V90 MY22 early funka t.ex. stäng[…]

Elschema 740

På läge 0 så lyser allt på […]

Berömvärt tålamod. Mina 5-6 m&a[…]